חדשות בארץ

לראשונה מאז מבצע "בית וגן": צה"ל ביצע מעצרים בג'נין

לוחמי סיירת גולני, בשיתוף כוח מסתערבים, נכנסו לעיר הפלסטינית ועצרו את אחד מבכירי החמאס. גורמים ביטחוניים: "יש ניסיון של ארגוני הטרור לשקם עצמם בג'נין"

(צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)(צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)
אא

לראשונה מאז תום מבצע "בית וגן", לפני כחודש, נכנסו היום (שני) כוחות צה״ל לג'נין, על מנת לעצור מבוקשים. בתום פעילות שנתקלה בירי שביצעו מחבלים לעבר הכוחות, הצליחו הלוחמים לעצור את אחד מבכירי החמאס בג'נין, פתחי אל אוטום.

גורמים ביטחוניים ציינו כי מאז מבצע "בית וגן", והפגיעה הקשה שהסב צה"ל לארגוני הטרור, בעיקר במחנה הפליטים בעיר הפלסטינית, מנסים החמאס והג'יהאד האיסלאמי לשקם את ההרס, ולבנות מחדש את תשתיות הטרור: "יש ניסיון של ארגוני הטרור לשקם עצמם בג'נין. זה כולל שיקום מתקני הכנת מטעני החבלה, ייצור ואחסון אמצעי הלחימה ועוד". לדברי אותם גורמים, במערכת הביטחון קיבלו החלטה לחזור לפעול בג'נין וסביבתה.

מעצרו של בכיר החמאס, בסמוך למחנה הפליטים בג'נין, בוצע על ידי כוח משולב של לוחמי סיירת גולני ויחידת המסתערבים. יחד עם הבכיר נעצר מבוקש נוסף. במהלך המעצרים בוצע ירי לעבר חיילי צה"ל שהשיבו באש. לא היו נפגעים לכוחותינו.

כוחות נוספים של צה"ל, בשיתוף לוחמי מג"ב ואנשי שב"כ, פעלו ברחבי יו"ש ועצרו הלילה 10 מבוקשים. שמונה מהם נעצרו בכפרים נעלין, אל מועייר, שיוח', עיזריה ובמחנה הפליטים אלערוב. בכפר מזרע א-שרקייה הוחרמו גם כספי טרור וציוד להכנת אמצעי לחימה ונעצרו שני מבוקשים.

אתמול הותר לפרסום כי כוח צה"ל סיכל ניסיון הברחת אמצעי לחימה רבים מירדן לישראל. הסיכול בוצע בשבוע שעבר וצה"ל הצליח לעצור את המבריחים. החקירה העלתה כי הנשק יועד לארגוני הטרור הפלסטינים.

צו איסור פרסום הוצא על פרטי אמצעי הלחימה שנתפסו, אופי ההברחה ועוד.

תגיות:ג'ניןמבצע בית וגןצה"לטרורחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה