חדשות בארץ

הכנסת אישרה את תיקון חוק הנכים: יועלו התגמולים בתחומי הניידות והדיור

מההטבות החדשות ייהנו גם אנשים המתמודדים עם פוסט טראומה, פגיעות ראש ונפש. עו"ד עידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל: "תיקון החוק מספק כלים שיקומיים חשובים לנכי צה"ל, ומהווה אבן דרך בשיפור השיקום"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מליאת הכנסת אישרה היום (ראשון), בקריאה שנייה ושלישית, את בקשתם של שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ ישראל אייכלר, לאשר את הצעת חוק הנכים, המעגנת ומרחיבה את זכאויותיהם של נכי צה"ל לתגמולים ולסיוע בתחומי הניידות והדיור.

תיקון החוק מאפשר את הגדלת סכומי הסיוע. כמו כמו כן הורחבה האוכלוסייה הזכאית לסיוע ברכישת דירה, החלפת דירה וסיוע בשכר דירה, והחל מעתה יפחת רף הזכאות למענק סיוע ברכישת דירה, החלפה או שכר דירה מ-50% ל-35% נכות לאנשים המתמודדים עם פוסט טראומה, נפש וראש.

בנוסף למענקים תינתן זכאות להלוואה בתנאים מיטיבים לסיוע ברכישת דירה, כך שסך הסיוע ממענק והלוואה יעמוד על מאות אלפי ש"ח. למי שתצורת הדיור הזו לא תתאים, תוקם ועדת חריגים שתוכל להעניק סיוע מותאם לסוגים שונים של פתרונות דיור, כדוגמת רכש קרוואן נייד.

הזכאות להשתתפות בשכר דירה תעלה מ-3 ל-6 שנים, וכן ההטבות בתחום הדיור יחולו וישולמו רטרואקטיבית לנכים, בהם נכי צה"ל שזכאותם לסיוע של 3 שנים בשכר דירה הסתיימה, או אלו שבחודש יוני 2023 היו בתהליך לרכישת דירה.

בתחום הניידות עודכנו סכומי הסיוע לרכישת רכב לזכאים ותינתן לראשונה זכאות אוטומטית לסיוע מוגדל של 169,330 שקלים לנכה צה"ל, שלו 4 ילדים, או לנכה המוכר כמתמודד עם פוסט טראומה שלו 3 ילדים וכלב שירות, שהוקצה לו על ידי משרד הביטחון, ללא צורך בוועדת חריגים. נכה צה"ל שלו 6 ילדים ויותר, או נכה המוכר כמתמודד עם פוסט טראומה שלו 5 ילדים וכלב שירות, יוכל לפנות לוועדת חריגים בבקשה לדון במענק מוגדל עוד יותר.

עוד במסגרת החוק עוגנו התגמולים החודשיים המשולמים לנכי צה"ל על פי אחוזי הנכות. כמו כן עוגן מנגנון עדכון אוטומטי של התגמולים, שיתבססו על השכר הקובע בסך 5,310 שקלים בחודש ויעודכנו פעמיים בשנה בהתאם לעליית מדד השכר בשירות הציבורי.

לאחר אישור ההצעה אמר גלנט: "העברת החוק היא בשורה חשובה ביותר לרבבות נכי צה"ל ולמשפחותיהם, אשר רבים ציפו לה במשך למעלה מעשור. אני מאמין כי כשם שכל אחד ואחד מנכי צה"ל מימש את המחויבות שלו למדינה והיה נכון להקריב למענה את גופו ואת נפשו, כך אנחנו כמדינה מחויבים להם".

עו"ד עידן קלימן יו"ר ארגון נכי צה"ל: "תיקון החוק שעבר היום מספק כלים שיקומיים חשובים לנכות ונכי צה"ל, ומהווה אבן דרך בשיפור השיקום. תיקון החוק, על שני פרקיו שעברו והארבעה הנוספים שצפויים למושב הכנסת הבא, קריטי לנכי צה"ל".

תגיות:דיורחוק הנכיםניידות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה