סלבס בהתחזקות

מגישת החדשות במסר: "משה לימד אותנו שיעור בענווה. שום דבר לא מגיע לנו"

מגי טביבי בפוסט עם מסר חשוב בין תשעה באב לפרשת השבוע, ואתחנן: "זו אולי גם ההזדמנות לחשוב פעמיים לפני שאנחנו ממהרים להתלונן ולהתקומם על מה שלא קיבלנו, ואם כבר קיבלנו - רצוי יהיה להודות על המתנה"

  • י"ב אב התשפ"ג
(צילומים: שלומי כהן / פלאש 90, shutterstock)(צילומים: שלומי כהן / פלאש 90, shutterstock)
אא

אחרי תשעה באב, מגיעה פרשת ואתחנן כדי ללמד אותנו מסר חשוב. מגישת החדשות מגי טביבי לא נותרה אדישה למסר הזה ובסוף השבוע פרסמה פוסט לעוקביה המדבר על כך.

"פרשת ואתחנן מגיעה אלינו מיד אחרי תשעה באב", כותבת טביבי. "משה ממשיך את נאום הפרידה שלו מהעם ומספר להם כיצד התחנן בפני האל שיוותר לו על העונש ויעניק לו להיכנס לארץ ישראל. כפי שאתם יודעים, הניסיון לא צלח ומשה נותר להשקיף מראש ההר על המקום שחלם עליו במשך עשרות שנים. עוד בהמשך הנאום הוא מזכיר את מעמד הר סיני, חוזר שוב על עשרת הדיברות שניתנו לעם במעמד מתן תורה ומזהיר את הדורות הבאים מפני עבודה זרה. מה שאותי משך בפרשה הזאת היא פתיחתה: 'וָאֶתְחַנַּן, אֶל-יְהוָה, בָּעֵת הַהִוא לֵאמֹר..'. הפסוק מתאר את תחינתו של משה בפני האל. משה, המנהיג הגדול, שהוציא את ישראל ממצרים, הוביל אותם 40 שנה במדבר והביא אותם עד לארץ המובטחת - התחנן בפני ה׳ להכניס אותו לארץ הקודש. הוא התחנן - אך לא דרש. הוא התפלל מעומקי נשמתו, 515 תפילות במספרן ליתר דיוק, למרות שרבים יסכימו שהיה מגיע לו לדרוש".

"אז איפה זה פוגש אותנו?", היא שואלת ועונה: "משה מלמד אותנו דבר קסום. שיעור נוסף בענווה. הוא יכול היה לדרוש להיכנס, שהרי עמד עם 'קבלות' מאחורי שליחותו, אולם הוא בחר דווקא להרכין ראש ולבקש. פשוט לבקש. אולי זה הכי פשוט שיש".

אז מה המסר שלה? "בעולם שבו לעיתים נדמה לנו שהכול מגיע לנו, טוב יהיה להבין ששום דבר לא מגיע לנו מעצם היותנו אנחנו וכי אין דבר כזה 'מובן מאליו'", היא מסכמת. "זו אולי גם ההזדמנות לחשוב פעמיים לפני שאנחנו ממהרים להתלונן ולהתקומם על מה שלא קיבלנו, ואם כבר קיבלנו - רצוי יהיה להודות על המתנה. ממש כמו שהיינו ילדים".

תגיות:פרשת ואתחנןמגי טביבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה