חדשות בארץ

שביתת הרופאים פגעה בטיפול מורכב של ילד בן שמונה: הוריו תובעים פיצוי

ההסתדרות הרפואית השביתה שלשום את בתי החולים, במחאה על אישור חוק צמצום עילת הסבירות. הילד הגיע לטיפול מורכב שנקבע מראש, ובית החולים סירב לקבל אותו. ההורים: "למה הבן צריך לשלם על המחאה הפוליטית שלהם?"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

התראה על תביעת נזיקין הוגשה היום (חמישי) נגד ההסתדרות הרפואית, שהשביתה שלשום את מערכת הבריאות בניגוד לחוק. הוריו של ל', ילד בן שמונה בעל צרכים מיוחדים, טוענים כי רופאים במרכז הרפואי שניידר סירבו לתת לבנם טיפול רפואי, שנקבע מראש, וטענו כי זו ההוראה שקיבלו מההסתדרות הרפואית. כך דווח באתר ynet.

במכתב ההתראה, שנשלח להנהלת ההסתדרות הרפואית, כתבו ההורים: "לא ניתן להשלים עם מצב שבו הגוף שאחראי על הרופאים בישראל יעשה שימוש בכוח שיש בידי הרופאים, כוח לרפא ולעשות טוב, כדי להעביר מסר פוליטי, בעניין שאין לו כל קשר לתנאי עבודתם, וזאת בלי הודעה מספיקה מראש הנדרשת על פי חוק, ומידיעה ברורה שהחולים ייפגעו מכך".

ההורים דורשים פיצוי של 25 אלף שקלים, אחרת בכוונתם לתבוע את נציגות הרופאים בבית המשפט, בגין "רשלנות מהמעלה הראשונה שגרמה לנזקים אדירים".

הוריו של הילד הוסיפו כי "ההסתדרות הרפואית הפעילה את היכולת שלהם להשבית את מערכת הבריאות, באופן רשלני ופושע, תוך זלזול בנו, ובעיקר בבן שלנו. כמו שנמסר לנו, ההנחיה שהועברה למרפאה הייתה גם לא להודיע מראש למטופלים על השביתה, מה שמלמד על רשלנות וחוסר תום לב חמורים עוד יותר".

כזכור, משרד הבריאות פנה שלשום לבית הדין האזורי לעבודה בבת ים, ודרש להוציא צווי מניעה נגד הרופאים. בית הדין קבע שהשביתה אינה חוקית, הורה להפסיקה, וחייב את הרופאים לחזור מיידית לעבודה.

הילד והוריו הגיעו ביום שלישי אל בית החולים שניידר בפתח תקווה, לטיפול שצריך היה להינתן בהרדמה מלאה, וכשהילד בצום של 12 שעות.

ההורים סיפרו: "הגענו למחלקת ריאות אחרי שלקחנו יום חופש ונערכנו נפשית עם הבן. המזכירות התנצלו והסבירו שהטיפול מבוטל בגלל השביתה, ואמרו לנו כי הנהלת בית החולים אסרה עליהן להתקשר ולהודיע להורים שלא יגיעו, ושהילדים לא צריכים להיות בצום".

לטענת ההורים, הם התקשרו לבית החולים יום קודם ונאמר להם להגיע: "אני רוצה שהרופא שלו יסתכל לי בעיניים ויגיד לי למה הבן שלי צריך לשלם על המחאה הפוליטית שלהם? איך המעשה שלו מציל את הבן שלי? אני רוצה לראות אותו משבית את המרפאה הפרטית שלו, הרי ברור שלא יעשה זאת. איך הגענו למצב שרפואה ציבורית מונעת טיפול רפואי?".

כשההורים פנו להנהלת בית החולים, לאחר שהתור בוטל בלי ידיעתם, הגיב להם המרכז הרפואי: "אנו מצרים על הפגיעה במשפחה וביתר מטופלינו. מרכז שניידר לרפואת ילדים פעל בהתאם להנחיות ההסתדרות הרפואית. לאור העובדה שההחלטה על השביתה התקבלה בשעת לילה מאוחרת, לא הספקנו לעדכן את כל ההורים".

תגיות:פגיעהפיצוישביתת הרופאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה