חדשות בארץ

נקבע הרכב השופטים, ומועד הדיון, בעתירות לכינוס הוועדה לבחירת שופטים

השופטים ענת ברון, דוד מינץ ויוסף אלרון ידונו בעתירות ב-7 בספטמבר. העותרים טוענים ששר המשפטים יריב לוין נמנע במכוון מלכנס את הוועדה

(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

שופטי בית המשפט העליון ענת ברון, דוד מינץ ויוסף אלרון הם שידונו בעתירות הדורשות מבית המשפט לחייב את שר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. כך מסרה היום (חמישי) דוברות בתי המשפט. הדיון ייערך ב-7 בספטמבר.

הרכב השופטים נקבע כך, מאחר וחמשת השופטים הבכירים והוותיקים יותר אינם יכולים לדון בעתירות, שכן הם צפויים להיות חברים בוועדה שטרם התכנסה. השופטים הודיעו לשר המשפטים וליועצת המשפטית לממשלה כי עליהם להשיב לעתירות עד ה-29 באוגוסט.

לבית המשפט העליון הוגשו עד כה בעניין שתי עתירות, האחת של סיעת יש עתיד והשנייה של התנועה לאיכות השלטון. בעתירות נטען כי שר המשפטים נמנע מלכנס את הוועדה, למרות שההרכב שלה כבר נקבע, וכי החלטתו שלא לכנס את הוועדה "מנוגדת לדין ומהווה ניסיון לשתק את הרשות השופטת". העותרים טוענים כי לוין פועל לשנות את הרכב הוועדה בחקיקה, בכנס הבא של הכנסת, ועל כן נמנע מלכנס את הוועדה כעת.

עד כה, מלבד שופטי העליון ושר המשפטים, שחברים בוועדה מכורח תפקידם, נבחרו לייצג את הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד) ויצחק קרויזר (עוצמה יהודית). בוועדה יכהן גם יו"ר לשכת עורכי הדין, עמית בכר. נציג נוסף של לשכת עורכי הדין ייבחר בשבוע הבא. על התפקיד מתמודדים שניים: עו"ד מוחמד נעאמנה, מסיעתו של בכר, והמכהן כעת בוועדה, ועו"ד יצחק נטוביץ, יו"ר סיעת "יוזמה - ציונות משפטית" המזוהה עם הימין. הממשלה טרם קבעה מי יהיה שר הנוסף שיכהן בוועדה.

תגיות:בג"ץיריב לויןהוועדה לבחירת שופטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה