חדשות בארץ

"לא מחאה - איוולת": מסעדות בתל אביב ייפתחו בתשעה באב

המחאה נגד הרפורמה המשפטית עולה מדרגה: השפים רותי ברודו וחיים כהן יפתחו ועסקים אחרים קוראים לראש העירייה חולדאי לא לקנוס אותם בעקבות העבירה. התגובות לא איחרו לבוא: "אגרוף בבטן למיליוני ישראלים, סמל לחורבן לאומי". ואיך הגיב קובי אוז?

  • ח' אב התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

המחאה נגד הרפורמה המשפטית הגיעה לשיאה בימים האחרונים, עם אלימות בכבישים ולא מעט הפגנות מחאה ותמיכה, משני צדי המתרס. אלא שכעת, דווקא בערב תשעה באב, מחליטים חלק מהמסעדנים לנקום בדרך לא שגרתית: הם יפתחו מסעדות בתל אביב.

על פי דיווחים הבוקר, השפים רותי ברודו וחיים כהן הודיעו כי ייפתחו את המסעדות כרגיל כמחאה נגד הרפורמה המשפטית, על אף שהתקנות אוסרות על כך. ההחלטה הזאת זכתה לתגובות קשות מצד שומרי המסורת ובכלל - של אנשים רבים הצמים הערב.

לשניים מצטרפים עוד עשרות מסעדנים תל אביביים. השף יובל בן נריה, שלוקח חלק במחאה, קרא להגיע למסעדה שברשותו. הוא הוסיף: "אני קורא לראש העיר חולדאי לשמור על תל אביב חופשית ולא להטיל קנסות על עסקים שייפתחו".

סגן ראש העיר, חיים גורן, הגיב בחריפות להחלטה. "האם לא למדנו כלום?!", כתב. "תשעה באב הוא יום האבל הלאומי של עם ישראל לדורותיו, ומי שפוגע בו פוגע קודם כל בזכר סביו וסבתותיו, וכל הדורות הקודמים שלו שעברו מאורעות כה קשים ביום זה. אני קורא לכל הציבור, כולל משתתפי המחאות: אל תשתפו פעולה עם המעשה המבזה הזה. זוהי קודם כל עבירה על החוק אבל יותר מזה - זהו מאמץ להרבות שנאת חינם, ולפגוע בסולידריות הלאומית שהיא המכנה המשותף האחרון שיכול להחזיק אותנו יחד! האם אתם בכוח רוצים להביא את החורבן?". 

גם העיתונאי בן דרור ימיני זעם על כך. "השתגעתם? החלטתם לתת אגרוף בבטן למיליוני ישראלים, חלקם תומכי מחאה, שלדידם ערב תשעה באב הוא סמל לחורבן לאומי?", כתב. "יש לנו מספיק חברים בברית הקנאים, משמאל ומימין. הם מובילים לחורבן. החלטתם לחזק אותם? זו לא מחאה. זה מצעד האיוולת".

הזמר קובי אוז צייץ הבוקר: "זלזול בט' באב דומה לזלזול ביום השואה. דווקא הזמנים האלה צריכים לעודד אותנו לציין את תשעה באב יותר, כי יש מצב לצערי שאנחנו חיים כרגע אירוע דומה".

תגיות:תשעה באבמסעדותתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה