חדשות כלכלה

לעשירים בלבד? לא תאמינו בכמה זינק מחיר מנת שווארמה בישראל

המחיר הממוצע עלה מ-30 שקל בשנת 2019 ל-44 שקלים השנה. למה זה קורה ובמה חלק מבעלי הדוכנים תולים את ההעלאה החסרת פרופורציות הזאת? בעל דוכן: "מנה צריכה לעלות עד 45 שקלים, עם הכשרות הכי מהודרת. לא צריך לבנות מקומות מפוארים, לאנשים יותר חשוב לשבוע"

  • ח' אב התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עד 70-80 שקל עם שתיה בחלק מהדוכנים, וזה לא תמיד כולל צ'יפס: מחירי השווארמה בישראל שוברים בחודשים האחרונים שיאים שלא נראה בישראל. השנה רשמה השווארמה את הזינוק החד ביותר שיאים עם זינוק חד בגובה עשרות אחוזים. מנתונים של חברת BDI עולה כי בתוך חמש שנים בלבד המחיר עלה בכמעט 50%. ממחיר ממוצע למנת של 30 שקל בשנת 2019, המחיר בשנת 2020 המחיר כבר עלה ל-32 שקלים, ב-2021 ל-34 שקל למנה, בשנה שעברה ל-41 שקל והשנה - המחיר כבר 44 שקל למנה.

"ממחקר שעשינו בתחום השווארמות בארץ, אנחנו רואים שמנת שווארמה בפיתה עלתה בכמעט 47% לעומת שנת 2019", אמרה מנכ"לית CofaceBdi, תהילה ינאי, לחדשות 12. "מדובר בעלייה משמעותית מאוד".

לצד זה, יש מי שתולה את עליית מחירי השווארמה בעניין אחר לגמרי. זיו גרטי, בעל דוכן שווארמה, הסביר לחדשות 12: "בשנים האחרונות נהיה סוג של הייפ סביב השווארמות. הרבה מקומות נפתחים. אני 27 שנה במקצוע, אני הייתי מרכיב סיחים להרבה בעלי מסעדות ואני יודע כמה חומר גלם עולה ואני אומר ללקוחות שלי מכל הלב, שהם גם בעלי מסעדות, מנה צריכה לעלות עד 45 שקלים, אולי 50 שקלים עם הכשרות הכי מהודרת".

"בסופו של דבר אף אחד בארץ לא משתמש בחומרי גלם הכי יוקרתיים", המשיך גרטי, "הם לא עובדים עם שייטל, ולא שומן ליה (כבש/טלה) אורגינל ולא אנטריקוט. בסופו של דבר הם משתמשים בבשר עגל שעולה להם 32 שקל לקילו ומוסיפים על זה עוד שומן בקר". בנוגע למחירים אמר: "אין סיבה למחירים הגבוהים, זה נכון שיש טיפה בעיה עם העובדים שלא רוצים לעבוד אבל עדיין צריך לבוא ולהתחשב. אני נתקלתי בהרבה אנשים שמרוב שיקר להם, פשוט עזבו את המקום והלכו".

גרטי תיאר הרגל מרגיז של בעלי הדוכנים. הוא טוען כי "כבר לא ממלאים לך את הפיתה, כל אחד שם לך פתאום משקל, שוקל את המנה - תנו לבן אדם ליהנות. לא צריך לבנות מקומות מפוארים, לאנשים יותר חשוב לשבוע".

תגיות:יוקר המחיהמנת שווארמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה