חדשות בארץ

הושג הסכם: בוטלה ההתייקרות במחירי התחבורה הציבורית

שרי התחבורה והאוצר הודיעו על תוכנית חדשה, שמותירה את המחירים על כנם ותאפשר שורה של הנחות, בין היתר לתושבי הפריפריה ולזכאי הביטוח הלאומי

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

משרדי התחבורה והאוצר הודיעו היום (רביעי) כי נמצא פתרון תקציבי לביטול ההתייקרות במחירי התחבורה הציבורית, וכי המחירים לא יעלו ב-12 אחוזים כפי שתוכנן.

נציין שהמחירים למעשה עלו בלילה שבין שני לשלישי, אך נקבע כי משתמשי האפליקציות יקבלו את כספם חזרה.

בהודעה משותפת לשני משרדי הממשלה נאמר שהוכנה תוכנית חדשה, המונעת את ההתייקרות. התוכנית החדשה כוללת הנחה של 50% במחיר הנסיעה לכל תושבי היישובים בפריפריה. כן תינתן הנחה של 50% לזכאי ביטוח לאומי לתושבי היישובים בדירוג סוציו אקונומי 1-5 נמוך. כמו כן תינתן הנחה של 33% לצעירים מגיל 18-26, על חוזים חודשיים (חופשי חודשי) באוטובוסים, רכבות ורכבות קלות.

בנוסף, הוחלט לתת שנה שלמה של נסיעות חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים, זאת על מנת לעודד חיילים להמשיך ולנסוע בתחבורה הציבורית. 

התוכנית הכוללת תמומן ממקורות משרד התחבורה, משרד האוצר, הרשות לפיתוח האוכלוסייה החרדית ועוד.

שרת התחבורה מירי רגב מסרה: "בנוסף לכך שביטלנו את העלייה במחירי התחבורה הציבורית, הרפורמה תעניק הנחות משמעויות לאוכלוסיות נרחבות, ותתמרץ את הציבור להשתמש בתחבורה הציבורית ולוותר על רכבם הפרטי".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הוסיף: "זה לא היה פשוט אבל הפכנו כל אבן לשם כך. בשיח משמעותי עם משרד התחבורה, מצאנו את המקורות התקציביים לכך".

תגיות:תחבורה ציבוריתמשרד התחבורהמשרד האוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה