חדשות בארץ

הרצוג: "מאמין שבמאמץ משותף נוכל להפוך את תשעה באב ליום של נחמה"

נשיא המדינה פרסם פנייה לעם וקרא לאחדות, הידברות והפסקת הסרבנות. "מצפה לראות בקרוב מילות הרגעה ההופכות למעשים, ואת מסרי הושטת היד משתקפים בתוכנית עבודה מחייבת"

(צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)(צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)
אא

(עודכן: 18:24)

נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם אחר הצהריים (רביעי), ערב תשעה באב, הודעה הפונה לכלל אזרחי המדינה. הנשיא קרא לאחדות, להידברות בין הקואליציה לאופוזיציה ובין מתנגדי הרפורמה המשפטית לתומכיה, ולהפסקת הסרבנות.

"ערב תשעה באב, יום החורבן הלאומי שלנו, ואני מבקש לפנות אליכם מעומק לבי. אנחנו בעיצומם של ימים קשים ביותר. אני רואה את התמונות ושומע את הקולות ברחובות, בכנסת וברשתות החברתיות. אני רואה ישראליות וישראלים רבים, אכפתיים כל כך, מחויבים כל כך, ששרויים בכאב עצום, תסכול, וחרדה עמוקה ואמיתית, ממה שקורה וממה שעוד יקרה. אני רואה ושומע היטב ומקרוב, והדברים שיוצאים מן הלב, נכנסים ומטלטלים את הלב".

"כמי שחשב שהסכמה אפשרית ופעל בכל כוחו מסביב לשעון לסייע, לגשר, לפשר, להביא להושטת יד ולהציב סולמות שיעזרו לכולם לרדת מהעץ, אני מאוכזב. בחודשים האחרונים הזהרתי מהרגע הזה. התחננתי להקשבה, להושטת יד ולאחריות. דיברתי על שני מחנות בישראל שמתייצבים זה נגד זה, על פוטנציאל האלימות, על הקיטוב שיפרק אותנו, על הנזק החברתי, הכלכלי והביטחוני, ועל אויבינו מרחוק ומקרוב, שמחככים ידיים בהנאה וחורשים מזימות. היום אין כבר ספק, האתגר גדול מתמיד".

"אבל עם כל הכאב, התסכול וסערת הרגשות, אני נחוש מתמיד ולא מוכן לוותר ולאבד תקווה. גם אם יהיה הסיכוי הקטן ביותר, צוותי ואני נמשיך ונפעל בכל דרך אפשרית להנמיך חומות ולבנות גשרים. אין משימה חשובה יותר, ואין שליחות נעלה יותר עבורי, כנשיא וכאזרח, מריפוי ואיחוי העם, ומהשמירה על מדינת ישראל ועל הדמוקרטיה שלנו".

הנשיא פנה לפוליטיקאים וקרא להם לחדש את ההידברות בין הקואליציה לאופוזיציה, וביקש למנוע התנהלות שתוביל לאלימות: "כפי שהדגשתי בעבר, אחריות רבה יותר, גם אם לא בלעדית, למציאת פתרונות שייטיבו עם המדינה וכלל החברה, תהיה תמיד אצל מי שהכוח ומושכות השלטון בידיו. כך עובדת דמוקרטיה. אני מצפה לראות בקרוב מאד את מילות ההרגעה הופכות למעשים, ואת מסרי הושטת היד משתקפים בתוכנית עבודה ממשית ומחייבת. על כולנו להבין את האתגר ואת ההשלכות הרות הגורל".

"אני פונה לכולם, לנבחרות ונבחרי הציבור, למובילי דעת הקהל, לתקשורת, ולציבור הישראלי כולו על כל המגוון היפהפה ומרובה האמונות והדעות שבו, ומפציר, גם בשיא הכאב, אנחנו מוכרחים לשמור על גבולות המחלוקת ולהימנע מאלימות ומצעדים בלתי הפיכים".

לסיום פנה הרצוג למשרתים בצה"ל, והתייחס לגילויי הסרבנות: "אני מעריץ את המסירות, ההקרבה, והדאגה העמוקה והכואבת שלכם. אתם באמת הטובים שבטובים. אבל בה בעת אני חרד לביטחון ישראל שנפגע מעצם האיומים באי-התנדבות או התייצבות לשירות, ועל אחת כמה וכמה ממימושם. אנא מכם, שקלו שוב ושוב כל מהלך. אני סומך עליכם שתשמרו על מדינת ישראל יציבה ובטוחה. הרי זה היה מאז ומעולם, ולנצח יהיה הבית של כולנו. גם שלכם. גם של ילדיכם ומשפחותיכם".

"אנחנו בערב תשעה באב, וקול משק כנפי ההיסטוריה זועק שזה הזמן לאיפוק, זה הזמן לאחריות, זה הזמן לשמור מכל משמר על הציווי העליון. רק לא מלחמת אחים. מאמין שבמאמץ משותף נוכל להפוך במו ידינו את תשעה באב, ברוח דברי הנביא, ליום של נחמה, אם רק נממש את הכתוב בסוף נבואתו: 'האמת והשלום אהבו'".

יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ, הגיב על דבריו של הרצוג: "ערב ט' באב, הודעת הנשיא מצערת במיוחד. במקום להעביר מסר של פיוס ולהצטרף לקריאת הקואליציה לחזרה להידברות, הוא מפנה אצבע מאשימה לקואליציה תוך שהוא מתעלם מכך שראשי האופוזיציה הם אלה שנהגו בחוסר אחריות כשפוצצו את השיחות בלחץ המחאה, ומבטל את המאמצים המשמעותיים והפשרות מרחיקות הלכת שעשתה הקואליציה. עצוב".

תגיות:תשעה באביצחק הרצוגהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה