חדשות בארץ

עתירות נגד חוק צמצום עילת הסבירות: בג"ץ נמנע מלהוציא צו ביניים וקבע דיון לספטמבר

החוק נכנס לתוקף היום, והשופטים החליטו לא להקפיאו. עתירה נוספת, נגד אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים, תידון אף היא בעוד חודש וחצי. על היועצת המשפטית לממשלה ושר המשפטים להגיש תשובה לעתירות עד עשרה ימים לפני הדיון

(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

בג"ץ עדכן היום (רביעי), כי הדיון בעתירות שהוגשו נגד התיקון לחוק צמצום עילת הסבירות יתקיים במהלך חודש ספטמבר. התאריך המדויק טרם נקבע. שופטי בג"ץ נמנעו מהוצאת צו ביניים, שהיה מעכב את יישום החוק שנכנס היום לתוקף.

במקביל, החליטו שופטי בג"ץ לדחות לחודש ספטמבר דיון נוסף, שיעסוק בעתירות שהוגשו נגד אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים.

בהחלטות השופטים נקבע עוד כי המשיבים בעתירה, בהם הכנסת, היועצת המשפטית לממשלה, שר המשפטים יריב לוין והממשלה עצמה, יידרשו להשיב לעתירות עד עשרה ימים לפני מועד הדיון שייקבע.

נציין כי לו השופטים היו מוציאים צו ביניים, החוק שעבר ביום שני ונכנס היום לתוקף היה מוקפא עד הדיון.

בעתירות שהוגשו לבג"ץ נטען, בין היתר, שחקיקת החוק היא ניצול לרעה של "הסמכות המכוננת" של הכנסת, כלומר סמכותה לחוקק חוקה. נציין כי בעבר בית המשפט מעולם לא פסל חוקי יסוד.

גורמים בקואליציה אמרו לאחר החלטת בג"ץ כי הם ימתינו לראות מה תהיה עמדת היועמ"שית גלי בהרב-מיארה, שכבר "אותתה שתתקשה להגן על החוק".

טרם החלטת שופטי בג"ץ, יצאה היום שרת ההסברה, גלית דיסטל-אטבריאן, נגד מיארה ונגד נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. במהלך כנס של "פורום ציר 60 בליכוד", שדן בהמשך הרפורמה המשפטית, אמרה שרת ההסברה: "הן רוצות משבר חוקתי. הימין כבר ניצח והיתרון הדמוגרפי שלנו הוא באמת התבהלה שלהם. אני יודעת שאסתר חיות מודעת לכוח שיש לה על הבייס. גם היועצת המשפטית מודעת לכוח, שתיהן כוכבות רוק של הבייס".

"הבייס כבר לא שם על הנבחרים שלו, הם מזלזלים בלפיד, הם מזלזלים במיכאלי, גנץ הוא ברירת מחדל, אבל לאסתר חיות וגלי בהרב-מיארה הם מקשיבים מאוד, ואם שתיהן היו קוראות להרגעת הרוחות, כמו שראש הממשלה עשה, ואם שתיהן היו קוראות לשבת ולדבר, זה היה קורה תוך רגע, ומה שראינו ביום שני לא היה קורה. הן לא עושות את זה מתוך כוונת מכוון, להפך, הן מציתות את האש, מחממות את המצב ורוצות משבר חוקתי".

תגיות:בג"ץעילת הסבירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה