חדשות מדע וטכנולוגיה

מחקר חדש קובע: "העולם חם בשתי מעלות יותר ממה שהיה לפני העידן המודרני"

מחקר חדש מצא קשר ישיר בין החום העולמי שאנו עדים לו בתקופה זו לבין השפעות המין האנושי בעידן התעשייה המודרני

אא

מחקר חדש שבדק את מקור 'גלי החום הקיצוניים' שהעולם חווה בתקופה זו, חזר עם קביעה מעניינת: "זה לא היה קורא לולא ההשפעה של בני האדם על כדור הארץ".

המחקר נערך מטעם 'היוזמה לייחוס מזג אוויר עולמי' -  קבוצת חוקרים ששמו להם למטרה לחקור את שינויי האקלים ואת אירועי מזג האוויר שמתרחשים בעולם, תוך בדיקת השפעות אנושיות והקשר שלהן למזג האוויר. 

 לדברי המדענים, גל חום כמו שאנחנו חווים עכשיו בעולם (ושמדינות כמו איטליה ויוון סובלות ממנו שבעתיים) אמור להתרחש אחת ל-250 שנה בלבד, אולם השפעת בני האדם הביאה את העולם למצב קטסטרופלי שבו הטמפרטורה הגבוהה ביותר מגיעה גם ל-52 מעלות צלזיוס. 

מאז תחילת החודש סבלו מגל החום בצורה קיצונית של שריפות וגשמים בו זמנית - מדינות בדרום אירופה, קרואטיה, אלג'יר, טוניס, יוון, סין, צפון מקסיקו ומערב ארצות הברית. "אם בני האדם לא היו מזהמים את כדור הארץ עם דלק מאובן", אומרים המדענים, "זה היה כמעט בלתי אפשרי לחוות גלי חום בטמפרטורה כזו. הטמפרטורות הללו שאנו חווים כיום היו אמורות להיות נדירות ביותר, וככל שזה ימשיך, כך אנו נהיה עדים ליותר ויותר שינויים קיצוניים במזג האוויר. ככל שזה ימשיך, אנו נחווה גלי חום כאלה כל שנתיים או חמש שנים. זה משמעותי. היום העולם חם בשתי מעלות יותר ממה שהוא היה לפני עידן התעשייה המודרנית".

תגיות:עולםאנושותזיהוםתעשייהחוםמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה