חדשות בארץ

"חיילי המילואים שובתים, המונים צועדים לירושלים": כך מסקרת התקשורת בעולם את ישראל

מ"אל ג'זירה" ועד "דר שפיגל": הכותרות בעיתונים ברחבי העולם מתייחסים לקרע בעם ומתארים את הרפורמה כמשבר גדול. באיטליה נראה דגל ישראל כשהוא מגואל בדם. ומה כתבו באיראן?

  • ח' אב התשפ"ג
(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

אחרי ההתקדמות ברפורמה המשפטית, התקשורת הישראלית בחרה להשחיר את עמודי השער של העיתונים המרכזיים באמצעות מודעות מטעם ארגוני מחאת ההייטקיסטים. 

בתקשורת העולמית לא פסחו על מה שמתחולל במדינה. בעקבות צמצום עילת הסבירות, פתח העיתון הגרמני "דר שפיגל" עם הכותרת: "ממשלת בנימין נתניהו מפירה את עקרון הפרדת הרשויות". העיתונאי ריצ'ארד שניידר דיווח כי "הכנסת מצביעה על חוק שיבטל במידה רבה את הפרדת הרשויות. המחאות גוברות, יותר ויותר חיילי מילואים מסרבים לשרת וישראל עומדת בפני קטסטרופה, מחוץ ומפנים".

גם בעולם הערבי סיקרו את המתרחש. ברשת הטלוויזיה הגדולה בעולם בשפה הערבית, אל־ג'זירה, אמר הפרשן הפוליטי הבכיר מרואן בשארה: "השד יצא מהבקבוק. הקנאים לא יפסיקו עד שהגאולה האפוקליפטית והמשיחית שלהם תושלם, ויהי מה. המלחמה הקולוניאלית והדתית של ישראל נגד הפלסטינים, שנמשכת כבר עשרות שנים, הגיעה לשיאה במה שנראה כמו סכסוך אזרחי יהודי, הגובל במלחמת אזרחים. בעוד מאות אלפים ממשיכים לצעוד ברחוב נגד הממשלה, הנשיא הזהיר מפני קצה התהום ופרשנים מובילים מזהירים שמלחמת האזרחים כבר החלה".

ב-BBC דיווחו על שימוש במכתז"ית מחוץ לכנסת והגדירו את הרפורמה כ"אחת הרפורמות השנויות ביותר במחלוקת שקיטבו את ישראל, וגרמו לאחד המשברים הפנימיים החמורים ביותר בתולדות המדינה".

באיראן דווח על אשפוזו של בנימין נתניהו. דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעני, אמר: "על פי מקורות חדשותיים, הרופאים השתילו קוצב בלב ראש הממשלה של משטר הכיבוש הציוני. עם זאת, ניכר שהמשבר בלב המשטר הציוני עמוק יותר מזה שבלבו של ראש הממשלה".

ב"ניו יורק טיימס" כתבו על "התוכנית השנויה במחלוקת של ממשלת הימין הקיצוני. קואליציית השלטון הימנית מעמידה את הישראלים זה מול זה באכזריות נדירה". ה"ליברסיון" הצרפתי תיאר את המתרחש עם הכותרת "הפגנות בישראל: דיקטטורה נולדת לנגד עינינו". העיתונאי ג'ורג' בלובובסקי כתב: "חיילי מילואים שובתים והמונים צועדים אל עבר ירושלים. המחאה שנכנסת לשבוע השלושים שלה אינה נחלשת והיא עדיין מאמינה שהיא יכולה להציל את הדמוקרטיה הלא מושלמת שלה".

ב"טיימס", תומאס פרידמן כתב: "הנשיא ביידן היקר, באוקטובר 1973, פתחו צבאות מצרים וסוריה במתקפת פתע על ישראל. כשלצבא הישראלי לא היה מספיק תחמושת, קודמך בתפקיד, הנשיא ריצ'רד ניקסון, הורה על הובלה אווירית מסיבית של נשק, כדי להציל את הדמוקרטיה היהודית היחידה מפני איום ההשמדה מחוץ. 50 שנה מאוחר יותר, אדוני הנשיא, הדמוקרטיה היהודית הזו זקוקה בדחיפות לסיוע אווירי נוסף כדי להציל אותה מפני ההשמדה מבפנים. היא זקוקה לאספקה דחופה של אמיתות קשות - משהו שרק אתה יכול לספק". 

במגזין האיטלקי Il Post הופיעה תמונה של דגל ישראל מגואל בדם. "במשך שבעה חודשים יצאו עשרות אלפי ישראלים לרחובות במחאה על תוכניותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשנות את מערכת המשפט ולהחליש את בית המשפט העליון".

תגיות:הרפורמה המשפטיתהתקשורת העולמית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה