חדשות בעולם

חרדים נסעו לקבר אהרון בירדן, ונעצרו. זו הסיבה המקוממת

שר החוץ אלי כהן נלחם בתופעה אנטישמית ביותר במעבר הגבול לירדן - שם עוכבה קבוצה גדולה של 150 דתיים, בשל חזותם היהודית

אא

העולם לא תמיד יודע להכיל סממנים יהודים, וכך קרה שבעבר נעצרו בשדות תעופה בעולם בחורים עם תפילין, לאחר שעובדי שדות התעופה לא באמת הבינו מה זה, וחשדו בהם כי הם מנסים להבריח דבר מה. 

אלא שמה שהתחיל כתופעה 'תמימה', ממשיך כעת לסוג של התעללות בכל מי שיש לו חזות יהודית. 

כך למשל התפרסם לאחרונה מקרה שבו נעצרו 150 תיירים חרדים במעביר רבין - לאחר שביקשו לפקוד את קברו של אהרון הכהן, בירדן. הקבוצה עוכבה במעבר למשך 48 שעות (!) על ידי שוטרי הגבול הירדניים והתבקשו, בבקשה חמורה ויוצאת דופן - "לגזוז את הפאות כדי להיכנס למדינה". 

כששאלו מדוע עליהם לגזוז את הפאות, נענו כי זה "צעד הכרחי למען בטיחותכם במדינה", אולם לדברי החרדים מדובר באנטישמיות לשמה. משרד החוץ הישראלי ושר החוץ אלי כהן - שיגרו מכתב חריף שבו דרשו מהשוטרים הירדנים להפסיק להתעלל ביהודים בעלי חזות חרדית, ולתת להם יחס הוגן בדיוק כמו לשאר התיירים במעבר הגבול. 

בתגובה השיבו השוטרים הירדניים כי הם לא רואים בכך אנטישמיות אלא עשו זאת מכיוון שהחזות היהודית המובהקת, עלולה לסכן אותם מול תושבים שונאי ישראל. "לא מתקבל על הדעת שישראלים יופלו במעבר הגבול לירדן וכניסתם תימנע, רק בשל העובדה שהם נושאים עמם תפילין, טלית וספרי קודש", אמר כהן בראיון עם 'ישראל היום'. "יחסי השלום בין ישראל לירדן חשובים עבור שתי המדינות, ואנחנו עושים מאמצים דיפלומטיים רבים, כדי לפתור את סוגיית המעבר לירדן עם אביזרי תפילה".

תגיות:סיבהחרדיםמעצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה