חדשות בארץ

משרד הבריאות: קוצב לב רק לראש הממשלה? הוא נמצא בסל לכולם

בעקבות פניות כתבים, שחשדו כי נתניהו "זכה ליחס מיוחד", במשרד הבריאות הבהירו: "כל תושב ישראל שזקוק לקוצב לב בשל מצבו הרפואי, מקבל אותו במסגרת הסל"

  • ז' אב התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

משרד הבריאות מבהיר כי כל אדם שזקוק להשתלת קוצב לב זכאי להליך ללא בעיה. ההבהרה הזאת מגיעה על רקע טענות בתקשורת לפיהן ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זכה ל"יחס מיוחד" בעת הטיפול שעבר בבית החולים שיבא.

"במענה לפניות כתבים", נכתב בהודעת משרד הבריאות. "קוצב לב נמצא בסל וכל תושב ישראל שזקוק לקוצב לב בשל מצבו הרפואי, מקבל אותו במסגרת הסל. סוג קוצב הלב מותאם לצורך הרפואי ולמצבו הרפואי של המטופל. כאשר בית החולים והרופא המטפל בבית החולים מחליטים על סוג הקוצב". במשרד הדגישו כי "אין כל צורך בקבלת אישור ממשרד הבריאות להשתיל קוצב לב".

כזכור, ראש הממשלה עבר ביום ראשון השתלת קוצב לב במרכז הרפואי שיבא, שבוע לאחר שאושפז בבית החולים כתוצאה מהתייבשות. לאחר מכן הוחלט להשתיל בגופו של ראש הממשלה מכשיר ניטור קצב לב ובעקבות התראה שהתקבלה מהמכשיר - הוחלט על השתלה מיידית של הקוצב.

נתניהו שוחרר אתמול (שני) מבית החולים כשמצבו טוב והוא אפילו הגיע להצבעה בכנסת. פרופ' רועי בינרט משיבא הסביר כי "זיהינו הפרעת קצב זמנית שאירעה במהלך מוצאי השבת. זו הסיבה שהזמנו את נתניהו בדחיפות לבית החולים להשתלת קוצב הלב. ההשתלה עברה בצורה חלקה, ללא כל סיבוכים, הוא לא נמצא במצב מסכן חיים, הוא מרגיש מצוין וחוזר לשגרת יומו".

 

תגיות:קוצב לבבנימין נתניהומשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה