חדשות בארץ

מאות פרופסורים במכתב נחרץ: "להשאיר את המאבק הפוליטי מחוץ לשערי האוניברסיטאות"

בתגובה לקריאות להשבית את הלימודים באוניברסיטאות בעקבות חקיקת צמצום עילת הסבירות, קוראים מאות פרופסורים להשאיר את המאבק הפוליטי חוץ לאקדמיה

  • ז' אב התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מאות פרופסורים מכלל האוניברסיטאות בישראל הגיבו היום (שלישי) לקריאות להשבית את הלימודים באוניברסיטאות, וקראו לראשי המוסדות לשמור על האקדמיה מחוץ למאבק הפוליטי.

במכתבם ציינו מאות הפרופסורים, ביניהם 10 זוכי פרס ישראל, כי "בתקופה האחרונה הציבור בישראל שרוי במחלוקת פוליטית עזה אודות תפקידה של מערכת המשפט במדינת ישראל. כל צד משוכנע שהצדק עמו ופעולות הצד השני מסבות נזק רב למדינה. לשמחתנו, הקהילה האקדמית הישראלית מורכבת מפסיפס רחב של אנשים בעלי דעות שונות ומגוונות. בהתאם לכך, גם הדעות בנושא מערכת המשפט מגוונות מאוד".

עוד הוסיפו הפרופסורים: "התנהלות זו הגיעה לשיא בהשבתת הלימודים בכוונה מוצהרת להשפיע על פעילות הכנסת בנושא שאינו אקדמי. השימוש הפוליטי של הנהלות האוניברסיטאות במעמדן פוגע באמון של הקהל הרחב באקדמיה ובאמירות המדעיות היוצאות ממנה".

עוד נאמר: "החתומים מטה, חברות וחברי סגל בכיר בעלי קביעות באוניברסיטאות בארץ, קוראים להנהלות המוסדות לשמור את האקדמיה מחוץ למחלוקות הפוליטיות, ובפרט לא להשבית את המוסדות האקדמיים למטרות פוליטיות. אנו מברכים על כך שנשות ואנשי אקדמיה מביעים את דעותיהם בפומבי, ומציינים את תוארם ותפקידם האקדמי. עם זאת, אנו קוראים לעמיתינו באקדמיה ולהנהלות המוסדות האקדמיים לא להתבטא בנושאים פוליטיים בשם המוסד שלהם, ועל אחת כמה וכמה לא בשם הקהילה כולה".

"הצגת הקהילה האקדמית כאילו היא נמצאת בצד אחד של המחלוקת חוטאת לאמת ומסבה נזק רב לקהילה. פעולה זאת מעבירה מסר לפיו מי שאינו מיישר קו עם עמדת ההנהלה אינו רצוי בקהילה האקדמית. מסר זה בולט גם כלפי חוץ ומרפה את ידיהן של קבוצות שנמצאות בתת ייצוג באקדמיה שעמדותיהן אינן חופפות עם עמדת ההנהלה, ובכך מרחיק אותן מהאקדמיה עוד יותר", לשון הכותבים.

בין מאות החותמים ניתן למצוא עשרות חתני פרס ישראל שחתמו על העצומה וביניהם: פרופ' ישראל אומן, פרופ' יוסף ברנשטיין, פרופ' יגאל כהן, פרופ' יהודה ליבס, פרופ' הלל פורסטנברג, פרופ' אביעזרי פרנקל, פרופ' דוד קשדן, פרופ' נחום רקובר, פרופ' מוטי שגב, פרופ' מאיר שטרנברג. בנוסף חתני פרס א.מ.ת פרופ' דוד בוניס, פרופ' ברכיהו ליפשיץ, פרופ' ויטלי מילמן, ופרופ' אליאב שוחטמן.

תגיות:פרופסוריםאוניברסיטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה