חדשות בארץ

דמוקרטיה? המפגין מהשמאל ניפץ את השמשה, הילדים ברכב בכו

אחרי העברת החוק לצמצום עילת הסבירות, אירועים קשים הלילה: מפגינים הניפו שלטים של צפון קוריאה, דובר המשטרה מגיב על האירוע החמור בקיבוץ חצרים ומפגין מהשמאל נעצר אחרי שניפץ את שמשת הרכב לעיני שלושה ילדים קטנים

  • ז' אב התשפ"ג
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

אחרי שהחוק לצמצום עילת הסבירות עבר פה אחד, ארגוני המחאה מודיעים כי אין בכוונתם לעצור. בימים הקרובים, כך הם טוענים, ייערכו מחאות נוספות ברחבי הארץ.

ההפגנה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב הלילה (בין שני לשלישי) הסתיימה רק בסמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר. המשטרה עצרה 18 מפגינים בחשד לתקיפת שוטרים, הצתות והפרות סדר. לפי הודעת המשטרה, 10 שוטרים נפצעו במהלך העימותים עם המפגינים וקיבלו טיפול רפואי.

עד שפונו, מאות מפגינים נגד הרפורמה המשפטית המשיכו למחות ברחוב קפלן בתל אביב, לאחר שאלפים פונו במהלך הלילה מאיילון צפון - שהיה חסום כשלוש שעות. המשטרה פינתה את המפגינים, בין היתר באמצעות מכת"זית. במהלך הלילה אלפים ירו זיקוקים ודגלי צפון קוריאה הונפו. הם טענו לאלימות חריגה של המשטרה, שהודיעה מצדה על תקיפת שוטרים.

במהלך ההתפרעויות מפגינים נדרסו ליד כפר סבא ומנגד - קב"ט ירה באוויר בעימות עם מספר פעילי ימין. בערוץ 14 דווח כי קבוצת המפגינים הגיעה מהעיר באר שבע לקיבוץ חצרים, במחאה על חסימות הכבישים של מתנגדי הרפורמה, אולם קצין הביטחון של היישוב שהגיע למוקד ההפגנה שלף וכיוון את נשקו לעברם ולבסוף ירה לאוויר. נשקו של הקב"ט נתפס והוא נחקר. על פי הדיווח, הקב"ט שירה הוא פעיל "אחים לנשק". דובר המשטרה, נצ"מ אלי לוי: "מדובר באירוע חמור מאד, המשטרה טיפלה בו מהר מאד. שבעה חשודים נעצרו והאירוע מטופל ע"י המשטרה".

עוד אירוע שהתרחש הלילה: מפגין שצעד על כביש בגין בירושלים, הכה בחוזקה על שמשת רכב של נהגת שנסעה יחד עם ילדיה וניפץ אותה. "תראו מה הם עושים, זה לא דמוקרטיה. זה דיקטטורה. שלושה ילדים ברכב, בבקשה – והם עוצרים אותי פה באמצע הכביש", אמרה הנהגת.

מאוחר יותר התקשרה הנהגת למשטרה וחקירה נפתחה. מהמשטרה נמסר: "מחקירה ראשונית ועל פי החשד מי מהמפגינים שצעדו על הכביש גרם במכוון נזק לשמשה האחורית ברכבה של האשה, לאחר שהכה עליה בחוזקה עם דגל שהיה בידו והיא התנפצה. המשטרה תפעל לאתר ולמצות את הדין עם החשוד במעשה". הבוקר, כך מתברר, המשטרה עצרה את החשוד באזור גן סאקר והוא נלקח לחקירה. החשוד בן 45, תושב הוד השרון. הוא נחשד בגרימת נזק לרכב במזיד בעת שהיו בו אישה וילדיה הקטנים בכביש בגין בירושלים.

תגיות:אנשי שמאלהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה