חדשות בארץ

נתניהו: "עד הרגע האחרון ניסינו להגיע להסכמות, אבל הצד שני התמיד בסירובו"

ראש הממשלה קרא עם זאת לראשי האופוזיציה לחדש את השיחות: "אפשר להגיע להסכמות לגבי ההמשך. זו הקריאה שלי אליכם. אני מושיט ידי לשלום וכבוד הדדי בתוכנו"

(צילום: MARC ISRAEL SELLEM / POOL)(צילום: MARC ISRAEL SELLEM / POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (שני) הצהרה לתקשורת, בעקבות אישור חוק צמצום עילת הסבירות. נתניהו הבהיר כי עד הרגע האחרון ניסו בקואליציה להגיע להסכמות, אולם לדבריו האופוזיציה התמידה בסירובה.

נתניהו קרא לאופוזיציה להתחיל בימים הקרובים בשיחות הידברות עם הממשלה, כדי להגיע להסכמה רחבה לגבי המשך חקיקת הרפורמה המשפטית.

בפתח דבריו התייחס ראש הממשלה להפגנות אתמול, הן מימין והן משמאל: "זה מאוד ריגש אותי. אתמול זרמו מאות אלפי ישראלים להפגין נגד הרפורמה ובעדה. בשלב מסוים הם נפגשו, כולם החזיקו דגלים, כולם היו שם מהלב. ואז איש הושיט יד לחברו. קודם אחד, ואחר כך עוד אחד, ולחצו ידיים, לא כאויבים, אלא כאחים. זה עם ישראל וזאת הרוח שלנו, וזה המקום אליו תמיד צריך לשאוף".

בנוגע לאישור החוק אמר ראש הממשלה: "המהלך המתבקש שאישרנו נועד לאזן בין הרשויות. העברנו את עילת הסבירות כדי שהממשלה תוביל מדיניות בהתאם להחלטת רוב אזרחי המדינה. זו מהות הדמוקרטיה. הקואליציה פעלה בכל דרך להגיע להסכמות עם האופוזיציה וזה לא מובן מאליו. במקרים קודמים הממשלות לא הושיטו יד, לא באוסלו א' ולא באוסלו ב', לא בגוש קטיף, ולא בהסכמי העברת מאגרי הגז ללבנון ולחיזבאללה".

"הסכמנו לעצור את החקיקה. עצרנו לשלושה חודשים, והסכמנו לשינוים, ואני אומר בצער, שום הצעת פשרה לא התקבלה. אף לא אחת. אפילו היום, עד הרגע האחרון ניסינו להגיע להסכמות אבל הצד שני התמיד בסירובו. עד לאחרונה בכירים באופוזיציה תמכו בעילת הסבירות. אבל גם אם לא מסכימים, זה בטח לא מצדיק שיבוש חייהם של מיליוני אזרחים, שלא מצליחים להגיע לבית חולים או לעבודה או לנתב"ג, בגלל החסימות".

נתניהו הצהיר כי הקואליציה ברשותו מוכנה להמשיך בהדברות: "למרות הכל נחתור להדברות והשגת הסכמות. לא נוותר על הסיכוי להשיג הסכמה רחבה, וזה אפשרי. נפנה לאופוזיציה, כבר בימים הקרובים, במטרה לקדם דו שיח על הכל, ואפשר לקיים סבב שיחות בפגרה, ואם צריך נוסיף עוד זמן עד סוף נובמבר. זה די זמן להשיג הסכמות".

ראש הממשלה התייחס לחשש של מתנגדי הרפורמה מפגיעה בעצמאות בית המשפט ולאיומים של אנשי מילואים שלא להתייצב, וביקש להוציא את צה"ל מהוויכוח הפוליטי: "ישראל תישאר דמוקרטיה חזקה ולא תהפוך למדינת הלכה. בית המשפט יהיה עצמאי, ושום צד לא ישלוט עליו. זה לא יקרה. אזרחי ישראל, כולנו צריכים להסכים על דבר אחד. צהל חייב להישאר מחוץ לכל מחלוקת פוליטית. הקריאה לסרבנות פוגעת בביטחון של כל אזרחי המדינה".

לסיום אמר נתניהו: "שום מדינה לא תיכנע לשום תכתיבי סרבנות. לכן, משרתי המילואים, השאירו את השירות מחוץ לוויכוח הפוליטי. יש לנו עם אחד ובית אחד. נשמור עליהם יחד מכל משמר. ראשי האופוזיציה, אפשר להמשיך להתווכח, אבל אפשר להגיע להסכמות לגבי ההמשך. בואו נגיע להסכמות. זו הקריאה שלי אליכם. אני מושיט ידי לשלום וכבוד הדדי בתוכנו. לסיום, אומר לאויבנו, אל תבנו על הוויכוח בתוכנו, כי אנחנו נעמוד תמיד יחד, ונהדוף יחד כל איום על המדינה היקרה שלנו".

קודם להצהרתו של ראש הממשלה, גם יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, התייחס לאישור חוק צמצום עילת הסבירות והצהיר כי זה ישונה ברגע שהשלטון יתחלף: "נבטל את החקיקה כשנעלה לשלטון. הפסדנו בקרב אבל ננצח יחד במערכה".

גנץ פנה למשרתי המילואים והוסיף: "קורא לאחיי, המשרתים והמתנדבים, להמשיך לשמור על ביטחוננו כדי שנוכל לתקן".

תגיות:בנימין נתניהועילת הסבירותהרפורמה המשפטיתבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה