כתבות מגזין

"כשהתעוררתי מהניתוח הבנתי שאין לי על מי להישען אלא על הקב"ה, והתחלתי מסע שיקום"

דורון ביטון הנו מוזיקאי ושחקן, אשר עשייתו זכתה להצלחה רבה. על תפילתו בקבר הרמח"ל שקרעה שערי שמיים, ועל תאונת הדרכים הקשה שבזכותה גילה את עצמו מחדש

  • ו' אב התשפ"ג
דורון ביטון (צילום: צילום דוד שפירו)דורון ביטון (צילום: צילום דוד שפירו)
אא

נעים להכיר

"דורון ביטון, 31, רווק, גר בנתניה, עוסק בתחום הבידור, זמר, שחקן, כותב, מלחין ומדובב, לומד לתואר ראשון בחינוך והוראה בהתמחות של מקרא וספרות".

 

דמות יהודית שלא אשכח

"הדמות העיקרית שכמוה הייתי רוצה להיות ואני מתחבר אליה בכל לבי היא יוסף הצדיק. יוסף מייצג עבורי את ההליכה בדרך הישרה, גם כשאתה נמצא בתוך המקום הקשה ביותר. יוסף לא נותן תירוצים, ופשוט עושה מה שצריך לעשות. יוסף תמיד חשב על מה יצא מהמעשים שלו, ולא על התשוקות או הרצונות הרגעיים שלו. ולכן הוא המשביר, המפרנס הראשי של כל העולם, והיסוד המפרה את כולם. מעבר לכך, גם הרמח"ל הוא אחד האנשים שהכי הייתי רוצה ללכת בדרכם. מדי שבוע יש לנו שיעור על מסילת ישרים, ואני מגלה עוד ועוד כמה אני אוהב את השפה שלו ואת ההדרכות שהוא נותן על מנת לזכות לחיות חיים ישרים, הגונים ומלאי קרבת ה'".

 

פגישה שלא אשכח

"הוזמנתי לתוכנית בהידברות שבה הרב יצחק פנגר אירח סגל אמנים סביב שולחן ליל הסדר, ולצדי היו גיל ססובר, דוד דאור, דן שפירא ועוד אורחים מוכשרים. המפגש הראשון שלי עם הרב פנגר היה מיוחד מאוד עבורי, מפני שאת הקרבה הראשונית שלי לעולם היהדות עשיתי דרך סיפורו האישי והרצאותיו מלאות התוכן, ההומור, החכמה והגישה יוצאת הדופן. מבחינתי זה היה כמו סגירת מעגל עם האדם שנתן לי כבלים על מנת להניע בעצמי את הדרך אל עבר הרצונות האמיתיים שלי. מעבר לכך שמחתי לפגוש את גיל, ששימש כאבן יסוד עבורי מבחינה הומוריסטית, ולגלות רובד עמוק כל כך באישיות הנדירה שלו. מתוך ההנאה וההשתתפות בחוויה הזו קיבלתי הצעה ממערכת הידברות לקיום תוכנית משותפת עם הרב חיים זאיד, ומשם קיבלתי את החותמת לכך שנכנסתי אל עולם היהדות והתורה".

 

נס שחוויתי ולא אשכח

"לפני כעשור עברתי תאונת אופנוע קשה במהלך שירותי הצבאי. שני קצינים ורופא הגיעו לבית הורי והודיעו להם שנפצעתי קשה מאוד, ושהם הגיעו לקחת אותם לבית החולים. הפציעה הייתה קשה מאוד, והייתי מורדם ומונשם במשך יומיים. כתוצאה מהתאונה היה עלי לעבור ניתוח שחזור פנים שארך 12 שעות. הרופאים אמרו להורים שלי שהסיכויים שאחזור להיראות כאדם מן המניין ולתפקד בלי צורך בסיוע הם קטנים מאוד מאוד.

"כשהתעוררתי מהניתוח הבנתי שאין לי על מי להישען אלא על הקב"ה, והתחלתי מסע שיקום בן שמונה חודשים שכלל המון דמעות וכאבים, ובסופו זכיתי לחזור לעצמי במאת האחוזים. הרופא שטיפל בי לאורך כל הדרך אמר לי שאני פייטר, וכשראיתי שה' שלח מלאכים שישמרו עלי הבנתי שאני מושגח ושיש שליחות שעלי למלא. הביטחון בה' לא רק עזר לי לחזור לעצמי, אלא להפוך לגרסה טובה יותר של עצמי, גרסה בוטחת ומלאה הכרת תודה הרבה יותר".

 

רגע משעשע שלא אשכח

"מורי ורבי הוא הרב רפאל רובין שליט"א, מעבר להיקף ידיעותיו והבנתו המעמיקה בתורה, יש לנו גם חוש הומור דומה מאוד, הומור בסגנון של חידודי לשון. למשל פעם שאלתי אותו – למה אסור לישון ליד גויים? כי הם נוכרים... הרבה מהמפגשים שלנו יוצרים רגעים משעשעים, מה שגורם לי לאהוב אותו בעוד רובד מלבד הכבוד הרב שאני רוחש כלפיו".

 

לימוד תורה שלא אשכח

"לימוד המסכת הראשונה שלי בש"ס, מסכת 'תמיד', יחד עם החברותא היקר שלי, רבי ישראל נחום, תלמידו של הרב שלי, הרב רפאל רובין. זו הייתה הפעם הראשונה שבה נחשפתי אל הגמרא ממקום אמיתי, ממקום של רצון אמיתי ללמוד ולא כחומר לימודי שאני צריך ללמוד. בלימוד הזה הרגשתי מתיקות אדירה. הייתי חוזר מהופעות לפעמים גם בארבע לפנות בוקר והחברותא שלי שהוא בעל משפחה היה מחכה לי בביתו עם שולחן מלא בכל טוב וגמרא פתוחה.

"במסכת 'תמיד' למדתי על ההוד וההדר שהיה לעמנו – על בית המקדש ועבודת הכהנים, על הייחודיות של עם ישראל ועל השושלת המפוארת ממנה באתי. הרגשתי באותם ימים רצון עז להמשיך ללמוד, ובאמת לאחר כשלושה חודשי לימוד זכיתי לסיים את מסכתי הראשונה. לפני זמן מה זכיתי לסיים מסכת נוספת, מסכת 'סוטה', ביום ה-49 של ספירת העומר, כאשר המסכת עצמה כוללת 49 דפים, והרב שלי קנה לי אותה בחג השבועות לפני מספר שנים".

 

תפילה שלא אשכח

"לפני כמה שנים, במהלך תקופת הופעות עמוסה שעברה עלי, יצא שהיו לנו שתי הופעות באותו יום באזור הצפון, אחת בחיפה והשנייה בעכו. בתקופה ההיא למדתי את סדרת 'מסילת ישרים' של הרב יוסף מזרחי, ובזכות כך התחברתי מאוד לרמח"ל, וה' גלגל כך שבאותו יום עמוס הצטרף אלינו אדם נוסף שהתגורר בטבריה. אחרי שסיימנו את ההופעה בחיפה, אותו אדם הזמין אותנו לבית שלו כדי שנתרענן לפני ההופעה הבאה, והלכנו אליו. באותם ימים, בן משפחה שיקר מאוד ללבי ציפה לזיווג, וביקש ממני להתפלל עליו מעומק לבי. אחרי שהגענו לביתו של אותו אדם, התרגשתי לגלות שאנחנו קרובים מאוד לקברו של הרמח"ל, והחלטתי ללכת לשם עם שותפי דאז ומנהל הבמה שלנו.

"כשהגעתי לציון הרגשתי תחושה מיוחדת מאוד שלא חוויתי כמותה עד אז. התפללתי מעומק לבי על בן משפחתי, ולאחר מכן קיימתי מצוות צדקה. לשמחת כולנו, מעט זמן לאחר מכן בן משפחתי זכה להינשא בשמחה ובאושר לאישה יקרה שהפכה להיות חלק פעיל במשפחה שלנו. את יום הולדתי ה-27 חגגתי בחו"ל, ולפתע קיבלתי שיחה מאותו בן משפחה שבישר לי שנולד להם בשעה טובה ילד ראשון, בדיוק בתאריך של יום הולדתי. בזכות כך שוב הבנתי את גודל מעלת התפילות בקברי צדיקים, וזה כמובן עשה לי חשק להמשיך עם המנהג החשוב הזה".

תגיות:דורון ביטוןרגעים שלא אשכח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה