חדשות בארץ

ניסיונות לפשרה: לפיד יתמוך בצמצום עילת הסבירות אם החקיקה תידחה

יו"ר האופוזיציה רוצה לדחות את החקיקה ב-15 חודשים, בקואליציה מדברים על 6-9 חודשים. האם ההצבעה בקריאה שניה ושלישית תידחה ברגע האחרון?

  • ו' אב התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ישראל לקראת יום דרמטי: ברקע הניסיונות להשגת פשרה, אחרי יום של הפגנות ענק בתל אביב (תומכי הרפורמה) וירושלים (מתנגדיה),הכנסת אמורה להצביע היום, בקריאה שניה ושלישית, על החוק לביטול עילת הסבירות, כשברקע פורום העסקים הכריז על שביתה חלקית, למעט המקומות החיוניים.

הלילה דווח כי יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, תומך במתווה שיכלול צמצום של עילת הסבירות יחד עם הקפאת החקיקה ל-15 חודשים. לא בטוח שזה צעד נכון, משום שהצעד הזה עלול לדחות את הקץ בעוד כמה חודשים ואז, כך מעריכים גורמים בכנסת, ההפגנות יחזרו לרחובות. בליכוד מוכנים להקפאה של 6 עד 9 חודשים בלבד והפער כרגע הוא מספר החודשים של דחיית החקיקה. הכנסת, חשוב לציין, יוצאת לפגרה עד אמצע אוקטובר.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ דורש להגיע להסכמה גם על יתר מרכיבי החקיקה, אבל דחייה של החקיקה עשויה "להרגיע" את המצב למספר חודשים. לפיד אמר הלילה: "נפגשתי הערב עם נשיא המדינה עם חזרתו ארצה. אנחנו שותפים לדאגה למול המצב במדינה ומבינים כי חובה עלינו לעשות כל מאמץ להביא בשורה של הסכמה לאזרחי ישראל. העקרונות שהוצגו לי על ידי הנשיא תואמים את העקרונות שעומדים לנגד עינינו: שמירה על שומרי הסף, עצירת הקרע בעם ועילת סבירות שלא פוגעת בדמוקרטיה שלנו".

בקואליציה מסבירים שאם השיחות ייכשלו, יוכלו לחדש את החקיקה ולשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים, עד סוף מושב הכנסת הבא. לפי גורמים המעורים בשיחות, ישנם פערים גדולים אך המאמצים לפשרה יימשכו עד הרגע האחרון.

תגיות:יאיר לפידאופוזיציהקואליציהעילת הסבירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה