חדשות בארץ

מארגני עצרת הימין: "אומרים לא להפיכה הצבאית. אסור להיכנע למיעוט קולני ואלים"

מארגני העצרת קוראים להוצאת הפוליטיקה מצה"ל, ולהפסקת השימוש בסרבנות כאיום על הממשלה. יו"ר תנועת 'תקומה 2023', ברלה קרומבי: "נקרא לנבחרי הציבור לא להסס, לא למצמץ ולא להיכנע לאלימות ולסרבנות של קומץ אנרכיסטים"

(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

לקראת עצרת התמיכה ברפורמה המשפטית, שתתקיים היום (ראשון) החל מהשעה 18:00 בצומת קפלן בתל אביב, יצאו מארגני העצרת בקריאה נגד תופעת הסרבנות. במהלך הפגנת התמיכה ברפורמה, שתיערך במקביל לדיונים במליאת הכנסת על חוק צמצום עילת הסבירות, צפויים מארגני העצרת לקרוא להוצאת הפוליטיקה מצה"ל ולהפסקת השימוש בסרבנות כאיום על הממשלה.

הציפיה של המארגנים היא כי מאות אלפים יגיעו מרחבי הארץ. בכרזות חדשות שהוצאו הבוקר נכתב: "צו 8, אומרים לא להפיכה הצבאית. נשבעים להגן על צה"ל - הימין מגיע להפגנת המיליון".

מארגני עצרת התמיכה פרסמו הודעה בה קראו לאזרחי להגיע ולתמוך הממשלה: "אנחנו ברגעי ההכרעה על עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אסור לממשלה ולקואליציה להיכנע למיעוט קולני ואלים, שמנסה להלך אימים על מדינת ישראל. בימים אלה, בהם משרדי יחסי ציבור מנסים להבליט קולות הקוראים לסרבנות, אסור לנו לשתוק".

"אנו פועלים לחיזוק נבחרי הציבור מול האיומים, אנו פונים לשר גלנט וקוראים לו לעצור את קריאות הסרבנות, ולפעול בתקיפות מול הסרבנים, וכן אנו מתייצבים מול מחוללי האנרכיה להפגנות. אנו, הרוב הציוני אוהב המדינה, מחויב להגיע להפגנת האחדות. אסור לוותר על המדינה, אסור לוותר על צה"ל, חייבים לתקן את מערכת המשפט".

"ערב סיום הליכי החקיקה של עילת הסבירות. המחנה הלאומי כולו מגיע לרחוב קפלן בתל אביב. לעמוד לצד ראשי המחנה הלאומי וחברי הכנסת של הקואליציה ולומר להם - העם איתכם, השלימו את החקיקה 64 מנדטים אינם אזרחים סוג ב'", נכתב במודעה.

במקביל יצאו כרזות בהן נכתב: "אומרים לא להפיכה הצבאית".

ח"כ אביחי בוארון (ליכוד),מראשי תנועת 'תקומה 2023', סיכם: "אנחנו יוצאים למערכה על דמותה של מדינת ישראל. האם היא תחדש פניה, האם היא תיצבע בגוונים נוספים, רעננים, חדשים או שצבע חד גוני ימשיך לשלוט בה. ערב ההצבעה הסופית על צמצום עילת הסבירות, צעד שיאפשר לממשלה ושריה להוציא לפועל את המדיניות שהציבור דורש מהם לבצע, נגיע שוב כל המחנה הלאומי לקפלן בתל אביב לומר לנציגינו - העם איתכם, הצביעו בעד התיקון הנדרש והביאו שינוי לישראל".

יו"ר תנועת 'תקומה 2023', ברלה קרומבי, הוסיף: "ערב החקיקה נקרא יחד לנבחרי הציבור לא להסס, לא למצמץ ולא להיכנע לאלימות והסרבנות של קומץ אנרכיסטים שמנסים להשליך את עמדתם על מדינה שלמה. במדינה דמוקרטית הציבור הוא זה שמחליט מי יוביל את המדיניות ויקבל את ההחלטות, ולא האליטה התקשורתית. הציבור הימני לא יהיה יותר סוג ב'. לכן, אנחנו קוראים לציבור לבוא להפגין ולתמוך בממשלה. ביחד נקרא לממשלה לנהוג במשילות ולהתחיל להעביר את חוקי הרפורמה ואת התיקון הנצרך במערכת המשפט. אותם התיקונים שבהם תמכו בעבר יאיר לפיד, מתן כהנא, גדעון סער ועוד חברים מהאופוזיציה שכעת מתנגדים מתוך פוזיציה".

לפני העצרת המרכזית יצעדו מאות אנשי מילואים, המתנגדים לתופעת הסרבנות, מכיכר הבימה לגשר הקריה. מאחורי הצעדה עומדים הארגונים: הביטחוניסטים, מילואים ללא תנאים, טייסים לטוב, וארגון טייסים ולוחמים נגד סרבנות. בצעדה צפויים להשתתף לוחמים, טייסים, אנשי מודיעין ומפקדי עבר ביחידות צה"ל.

בהודעה שפורסמה לקראת הצעדה נכתב כי "לאור קריאות סרבנות של כמה אנשי מילואים ואיומים מצד גנרלים לשעבר, נצעד אל הקריה בתל אביב ונקרא בקול גדול 'מילואים ללא תנאים, שומרים על הבית ונאמנים לרוח צה"ל'".

האלוף (מיל') מאיר כליפי, לשעבר המזכיר הצבאי של רה"מ, יצא נגד גילויי הסרבנות. בראיון ל-103 FM אמר: "לא יכול להיות שאנשים, שמחזיקים בעמדות מפתח ביטחוניות במדינת ישראל, יניחו אקדח על שולחן מקבלי ההחלטות, עם נושאים שהם לא נושאים ביטחוניים או צבאיים. הדבר הזה הוא קיצוני, מסוכן ותקדימי".

תגיות:הרפורמה המשפטיתהפגנת ימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה