<"link rel="canonical" href="https:// https://www.hakolhayehudi.co.il/item/security/%D7%94%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%A3_%D7%91%D7%9E%D7%99%D7%9C__%D7%92%D7%99%D7%90_%D7%A6%D7%95%D7%A8___%D7%91%D7%92_%D7%A5_%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9A_%D7%9C%D7%94%D7%95%D7%A6%D7%99%D7%90_%D7%90%D7%AA_%D7%94%D7%9C%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%93_%D7%9E%D7%97%D7%95%D7%A5_%D7%9C%D7%97%D7%95%D7%A7_/">

חדשות בארץ

"להוציא את הליכוד מחוץ לחוק ולעצור את נתניהו": פוסט ההפיכה הצבאית של האלוף במיל'

האלוף במיל' גיא צור, שהיה אחראי לתכנון ולביצוע תוכנית ההתנתקות, פרסם פוסט בו קרא לשב"כ לעצור את ראש הממשלה ושר המשפטים במידה וחוקי הרפורמה המשפטית יאושרו על ידי הכנסת: "מחאת הביביסטים תהיה קצרה ומגוחכת. כנראה שהחרדים ישתוללו קצת יותר ויטופלו במסגרת החוק"

נתניהו (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)נתניהו (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

ההפיכה הצבאית: האלוף במיל' גיא צור קרא לשב"כ לעצור את ראש הממשלה ושר המשפטים ולהוציא מחוץ לחוק את מפלגת הליכוד.

בסוף השבוע פורסמה עצומה של בכירי מערכת הביטחון התומכים בארגון "אחים לנשק", ובקריאות לסרב להתייצב למילואים באם חקיקת צמצום עילת הסבירות תעבור בכנסת. על העצומה חתמו רמטכ"לים, ראשי המוסד והשב"כ, מפכ"לים, ניצבים, ואלופים בצה"ל לשעבר.

אחד החותמים על המכתב הוא האלוף גיא צור, מי שהיה מפקד זרוע היבשה וקודם לכן רמ"ט פיקוד דרום. במסגרת תוכנית ההתנתקות, היה צור אחראי על התכנון והביצוע של גירוש יהודי גוש קטיף, החלטה שכזכור עברה בכנסת באמצעות מחטף וסיבוב פרסה אידיאולוגי של ראש הממשלה אריאל שרון, ובניגוד להכרעת משאל מתפקדי הליכוד.

אלא שעם פרסום שמו של צור בין החותמים מתברר כי כבר לפני מספר חודשים, במהלך הדיונים על החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, קרא האלוף במילואים לבצע הפיכה באמצעות זרועות הביטחון ומערכת המשפט. בדף הפייסבוק שלו כתב צור כי "ראש השב"כ, היועצת המשפטית ויתר הגורמים הרלוונטיים צריכים להכין עצמם לקריאה שנייה. אם חוקי הרשע יעברו בקריאה שנייה, יש לפנות לבג"ץ להוצאת הליכוד מחוץ לחוק ולעצור בפועל את נתניהו, לוין ורוטמן".

לגבי התגובה של מצביעי הימין על ההפיכה שביקש לבצע, העריך צור כי "מחאת הביביסטים תהיה קצרה ומגוחכת. כנראה שהחרדים ישתוללו קצת יותר ויטופלו במסגרת החוק".

נציין כי לפי פרסום במעריב, בעבר כתב צור על בוחרי הליכוד בדף הפייסבוק שלו: "ליכודניקים, מתי תגייסו קורטוב של שכל במוחכם השונא, המוסת, העיוור" ואף השווה אותם לתומכי הנאצים.

העצומה עליה חתם צור יחד עם בכירי מערכת הביטחון לשעבר מגיעה במקביל לעצומה של כ-1,400 אנשי מילואים מחיל האוויר ועצומה נוספת של חיילים מיחידות אחרות שאורגנה על ידי "אחים לנשק" - ארגון המיוצג על ידי משרד הפרסום של איתי בן חורין, שכתב בשבוע שעבר כי "שערי הגיהנום ייפתחו על מדינת ישראל".

בימין הגיבו לעצומות הסרבנים בעצומה נגדית, עליה חתמו למעלה מ-80,000 אנשי מילואים. תחת הכותרת "לא מתגרשים מאחים - מתנגדים לסרבנות", חתמו רבבות אנשי המילואים כי הם "מתנגדים לסרבנות ונאמנים למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו נשרת את מדינת ישראל כי זו המדינה היחידה שלנו - ואנחנו נגן עליה בכל מחיר!".

בתוך כך, הבוקר בראיון לקלמן ליבסקינד סירב דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, לגנות את הקריאות לסרבנות והאיום של "אחים לנשק". הגרי הסביר כי הוא מסרב לגנות איומים שעוד לא התממשו במציאות, וזאת על אף שלפני ימים ספורים גינה בחריפות סרטון שהפיק אדם פרטי ושותף על ידי שרים ואישי ציבור, כשהוא מציג, על רקע איומי הסרבנות של הטייסים, תרחיש היפותטי שבו טייס קרב מסרב לסייע ללוחם חי"ר שתומך ברפורמה המשפטית. הסרטון זכה לגינוי חריף מצד דובר צה"ל, וזאת על אף שנאמר בו במפורש כי מטרת הסרטון היא לשקף את האבסורד באיומי הטייסים וקרא להוציא את הפוליטיקה מצה"ל.

הראיון של הגרי זכה לתגובות חריפות בימין. כך, למשל, כתבה יו"ר ישראל שלי, שרה העצני כהן: "דובר צה"ל במלוא אומללותו, מגנה בתוקף סרטון של אזרח עלום, כי הוא 'פוגע בערך הרעות' אבל לא מסוגל להוציא מהפה שלו גינוי למובילי הסרבנות".

תגיות:גוש קטיףסרבנותצה"להרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה