מעניין

המדריך המלא (והמשמח) להסרת כתמים מציצית ובדים לבנים

מי מאיתנו לא נזקק פעם לטיפ טוב באמת להסרת כתמים מבדים לבנים, ובפרט מציצית? לפניכם מדריך מלא לפי סוג הכתם

קרדיט תמונה: shutterstockקרדיט תמונה: shutterstock
אא

הסרת כתמים שחורים מבדים לבנים יכולה להיות מעט מסובכת, שכן הצבע השחור יכול להיות עקשן ולעתים קשה להעלים לחלוטין. עם זאת, עם הגישה הנכונה וקצת סבלנות, אולי גם הם יוסרו בעזרת אחת או יותר, מהשיטות הבאות:

1. טפלו מראש בכתם

התחילו בטיפול מקדים בכתם בהקדם האפשרי. ספגו בעדינות את כל הלכלוך העודף או הנראה לעין עם מטלית נקייה או מגבת נייר. אין לשפשף, כי זה יכול לדחוף את הכתם עוד יותר לתוך הבד.

2. מרחו מסיר כתמים

השתמשו במסיר כתמים המיועד במיוחד להסרת כתמים קשים. עקוב אחר ההוראות המופיעות על המוצר ומרח אותו ישירות על האזור המוכתם. אתה יכול לרסס את מסיר הכתמים או להשתמש במטלית נקייה או בספוג כדי להדביק אותו בעדינות לתוך הבד.

3. להשרות בתמיסה

אם הכתם נמשך, אפשר לנסות להשרות את הבד בתמיסה. מערבבים חלקים שווים של מים ומי חמצן בגיגית, וטובלים את האזור המוכתם של הבגד בתמיסה. השרו את הבגד לכ 15-30 דקות. מי חמצן יכול לשמש כמו אקונומיקה, לכן חשוב לבדוק אותו על אזור קטן ולא בולט תחילה כדי לבדוק אם יש תגובות שליליות.

4. מכבסים כרגיל

לאחר טיפול מקדים והשרייה, מכבסים את הבגד באמצעות חומר ניקוי כביסה באיכות טובה. השתמשו בטמפרטורת המים המומלצת המתאימה בלבד. בדקו את הכתם לאחר הכביסה, ואם הוא עדיין נראה לעין, הימנעו מייבוש הבגד, מכיוון שחום יכול להגדיל את הכתם. במקום זאת, חזרו על שלבי הטיפול המקדים וההשריה לפני הכביסה שוב.

5. פנו לעזרה מקצועית

אם הכתם השחור נמשך גם לאחר שניסיתם את השיטות הללו, אולי עדיף לפנות לעזרה מקצועית של ניקוי יבש. יש להם מומחיות וטכניקות ניקוי מיוחדות שיכולות לעזור להסיר כתמים עיקשים ביעילות. זכרו, חשוב לפעול במהירות בטיפול בכתמים ולבדוק כל חומרי ניקוי או תמיסות על אזור קטן ונסתר של הבד, לפני מריחתם על הכתם כולו. בנוסף, פעלו תמיד לפי הוראות הטיפול שסופקו על ידי יצרן הבגד כדי להבטיח שלא תפגעו בבד.

הסרת כתמי דיו ויין מבגדים לבנים יכולה להיות מעט מאתגרת, אך עם הגישה הנכונה ניתן לעשות זאת. כך תוכל להתמודד עם הכתמים האלה:

עבור כתמי דיו:

1. הימנעו משפשוף הכתם כדי לא להרחיב אותו למקומות נוספים בבד.

2. בדקו חומר ניקוי: לפני מריחת חומר ניקוי כלשהו, ​​בדקו אותו על אזור קטן ולא בולט של הבגד כדי לוודא שהוא לא גורם לשינוי צבע. אם זה בטוח, המשיכו לשלב הבא.

3. מרחו אלכוהול: הרטיבו מטלית נקייה או צמר גפן באלכוהול (מי חמצן למשל) ושפשפו בעדינות את כתם הדיו. התחילו מבחוץ לכיוון פנימה, כדי למנוע את הפצת הדיו הלאה. המשך לטפוח עד שהדיו מתחיל להיטשטש.

תוכלו לנסות טיפ נוסף להעלמת כתם הדיו (שלי אישית עבד כמו קסם) - שפשוף במגבון טבול בחלב. 

4. לשטוף ולכבס: לאחר שהכתם התבהר, שטפו את האזור במים קרים כדי להסיר את שאריות האלכוהול. כבסו את הבגד לפי הוראות הטיפול, באמצעות חומר ניקוי רגיל.

עבור כתמי יין:

1. ספגו את הכתם: בדומה לכתמי דיו, התחילו בניקוי כתם היין עם מטלית נקייה או מגבת נייר כדי לספוג כמה שיותר מהיין. שוב, הימנעו משפשוף, כי זה יכול להחמיר את הכתם.

2. טפלו מראש בכתם: בהתאם לבד, ניתן להשתמש באפשרויות טיפול מקדים שונות. עבור כותנה לבנה או פוליאסטר, אתם יכולים ליצור משחה על ידי ערבוב חלקים שווים של סודה לשתייה ומים. מרחו את המשחה על הכתם והניחו לו לשבת 15-30 דקות. עבור בדים עדינים, ניתן להשתמש במקום במסיר כתמים או חומץ לבן.

3. לשטוף ולכבס: לאחר טיפול מקדים יש לשטוף את האזור במים קרים, כדי להסיר את המשחה או מסיר הכתמים. לאחר מכן, כבסו את הבגד כרגיל באמצעות חומר ניקוי כביסה באיכות טובה, ובטמפרטורת המים המומלצת עבור הבד. אם הכתמים נמשכים לאחר שלבים אלה, ייתכן שיהיה עליך לחזור על התהליך או לשקול לפנות לעזרה מקצועית. זכרו, תמיד חשוב לבדוק את הוראות הטיפול על הבגד ולבדוק כל חומר ניקוי על אזור קטן ונסתר לפני יישום מלא.

 

תגיות:טליתכתמיםמדריךציציתחולצות לבנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה