חדשות בארץ

לקראת יממה דרמטית בכנסת: תומכי הרפורמה יפגינו בקפלן - מה צפוי לקרות?

הדיון על החוק לצמצום עילת הסבירות יחל היום במליאה וצפוי להימשך שעות עד אישורו. איפה יפגינו היום ומתי תיערך "עצרת המיליון" של תומכי הרפורמה בתל אביב? הלו"ז המלא

  • ה' אב התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

היום (10:00, ראשון) יחלו הדיונים על החוק לצמצום עילת הסבירות בכנסת. החוק צפוי לעלות מחר להצבעה לקריאה שנייה ושלישית - כדי לאשר אותו באופן סופי. הרפורמה המשפטית גרמה לעשרות אלפים לצאת לרחובות בשבועות האחרונים, אבל גם לאנשי הימין יש מה לומר. הערב תתקיים הפגנת תומכי הרפורמה שיקראו להמשיך את החקיקה, לצד הפגנת הנגד בירושלים ובמשטרה העלו כוננות מחשש להתפרעויות.

הצפי לסיום הדיונים היום הוא מחר בשעה 12:00 בצהריים. בשעה 14:00 יחלו חברי הכנסת להצביע על החוק - כשההערכה היא שעד השעה 19:00 תסתיים ההצבעה. חברי הקואליציה כבר קיבלו הודעה לפיה עליהם להגיע לירושלים כבר בשעה 14:00 בצהריים, מחשש שאחד מהם לא יגיע בזמן להצבעה. הם התבקשו להודיע לצוות הסיעה היכן יהיו.

במהלך הלילה טען ראש הממשלה כי הדיונים נמשכים כל העת. למרות זאת, באופוזיציה טוענים כי איש לא פנה לגנץ או ללפיד. נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג יחזור היום מארצות הברית במטרה לנסות ולגשר בין הצדדים.

בירושלים התכנסו מתנגדי הרפורמה בשעה 8:00 בבוקר לתפילה לאחדות בכותל. בשעה 14:00 הם ימשיכו ל"הייד פארק אקדמיה" ומשם לכנסת בהובלת נשיאי אוניברסיטאות, רקטורים וסטודנטיות וסטודנטים. החל מהשעה 17:00, הם יעברו לגן סאקר. מנגד, בשעה 18:00 יקיימו תומכי הרפורמה את "עצרת מיליון" בצומת קפלן בתל אביב. הם יקראו להמשיך בחקיקה. בנוסף, שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן יישאו נאום מהכנסת וישדרו אותו למפגינים.

סדר אירועי היום:

08:00 בכותל - אירוע תפילה משותף לאחדות.
14:00 מחאה בגבעת רם.

16:00 צעדה מגבעת רם לכנסת.

17:00 אוהלים במאחז הדמוקרטיה בגן סאקר.

18:00 עצרת המיליון" של תומכי הרפורמה, בצומת קפלן בתל אביב.

בהודעה משותפת של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי , נמסר כי "אם הצדדים לא יגיעו לפתרון מוסכם - נתכנס בשעה 16:00 לקבלת החלטות להמשך". לטענת השניים, הפערים ניתנים לגישור. השניים הוסיפו: "נמשיך לעשות הכול כדי למנוע את הקרע והשיסוע בעם. אנו פועלים גם בשעות אלה אל מול כל הגורמים המעורבים, בניסיון להביא בשורה שתאחד את השורות. אין לנו מדינה אחרת ואנו רואים עין בעין את הסכנה הניצבת לביטחון המדינה".

תגיות:הרפורמה המשפטיתעילת הסבירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה