חדשות בארץ

נתניהו: "הסרבנות מסכנת את הדמוקרטיה"

נתניהו מסר הצהרה לתקשורת, בה התייחס להמשך חקיקת הרפורמה ולקריאות לסרבנות. לאופוזיציה, שטוענת שהוא לא רוצה לנהל משא ומתן, אמר: "האופוזיציה דחתה את כל ההצעות שלנו, היד שהושטנו לראשיה נותרה באוויר"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (חמישי) הצהרה קצרה לתקשורת, בה התייחס לרפורמה המשפטית, לקריאות לסרבנות, ובעיקר להצעות האופוזיציה לעצור את החקיקה ולקיים משא ומתן.

למרות שנתניהו לא הזכיר את ראשי האופוזיציה בשמותיהם, בסביבת ראש הממשלה הוסיפו כי דבריו כוונו בעיקר ליו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, שהתנה אתמול את המשך ההידברות, והסכמה מצידו לגבי צמצום עילת הסבירות, בהתחייבות של נתניהו לעצור את המשך החקיקה.

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה: "הפכנו את ישראל לכוח עולה באומות, בזכות המשותף בינינו, יש לנו רק מדינה אחת. קיימות בתוכנו מחלוקות, אני מבקש להרגיע את כולכם, בכל מצב, ישראל תמשיך להיות מדינה דמוקרטית וליברלית. היא לא תהפוך למדינת הלכה, ונשמור על זכויות הפרט של כולם. לא ניתן שיהיו כאלה שכפופים לחוק, וכאלה שהם מעל החוק".

"נכנסנו להידברות אך האופוזיציה דחתה את כל ההצעות שלנו, המטרה שלהם להפיל את הממשלה ללא קשר לרפורמה. הקואליציה כבר ריככה את הרפורמה. אני שואף להגיע להסכמה רחבה, ולכן נכנסנו להידברות במשך שלושה חודשים. לצערי הרב היד שהושטנו לראשי האופוזיציה נותרה באוויר. ייתכן והם חוששים מהנהגת המחאה. אף על פי כן, הקואליציה גילתה אחריות וריככה את הרפורמה, הורדנו את פיסקת ההתגברות הגורפת".

בהמשך התייחס ראש הממשלה לסרבנות ואמר: "מי שמסית לסרבנות צריך לדעת שהיא מובילה לסרבנות בצד השני. הדיבורים על הרס הדמוקרטיה הם אבסורדיים. הסרבנות מסכנת את הדמוקרטיה, ואם הם יצליחו זהו קץ הדמוקרטיה, כל אזרח חייב להתנגד לכך. היד שמכניסה את הפתק לקלפי צריכה להכריע, ולא היד שעל ההדק. גם להסכמי אוסלו היו רבים שהתנגדו, אך הם לא תמכו בסרבנות. המסיתים הראשיים לסרבנות הם רמטכ"לים ושרי ביטחון לשעבר. טוב שכמה מראשי האופוזיציה יצאו נגד הסרבנות".

לסיום אמר נתניהו: "אזרחי ישראל, תמיד ראיתי את עצמי כראש הממשלה של כולכם. גם ברגעים אלה אני מבקש לומר שנעשים מאמצים להגיע להסכמה על עילת הסבירות, אם לא יצליחו, דלתה של הקואליציה תישאר פתוחה למשא ומתן. אנחנו עם אחד עם גורל אחד, אין לנו ארץ אחרת, אחים אנחנו".

תגיות:הידברותבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה