חדשות בארץ

חשש מהפרות סדר בכנסת ביום ראשון: תיאסר כניסת מבקרים למשכן

ביום ראשון תצביע המליאה על חוק צמצום עילת הסבירות. לפני שבועיים, במהלך ההצבעה על החוק בקריאה ראשונה, הצליחו מפגיני שמאל להיכנס למשכן ולעורר מהומה. קצין הכנסת הודיע שהתקבל מידע על הפרות סדר מתוכננות

(צילום: הדס פורוש / פלאש 90)(צילום: הדס פורוש / פלאש 90)
אא

קצין הכנסת, ניצב יובל חן, הודיע הערב (חמישי) שמבקרים לא יהיו רשאים להיכנס למשכן ביום ראשון הקרוב. זאת, נוכח מידע שהתקבל ולפיו יש מי שמתכוונים להפר את הסדר במשכן, לקראת ההצבעה על חוק צמצום עילת הסבירות.

חן מסר שקיים הערכת מצב מודיעינית, בשיתוף גורמי הביטחון והאכיפה, בסיומה שיגר מכתב לחברי הכנסת ולעובדיה. לדבריו, בכוונתו לאפשר בימים אלו את כניסתם החופשית למשכן של בעלי האישורים הקבועים ובכללם: חברי הכנסת, עובדי הכנסת, היועצים הפרלמנטרים ואנשי התקשרות. מנגד, הוחלט שלא לאפשר את קיומם של סיורים, אירועים וביקורים באישורים חד-יומיים.

כזכור, לפני שבועיים, בעת הדיונים לקראת ההצבעה על צמצום חוק עילת הסבירות בקריאה ראשונה, הצליחו מפגינים נגד הרפורמה המשפטית להיכנס למשכן הכנסת. כמה מהם ניסו "להדביק" את עצמם לרצפה בכניסה למליאה. משמר הכנסת הצליח להשתלט עליהם, והם עוכבו לחקירה במשטרה.

בדיקה שקיים קצין הכנסת העלתה כי לפחות שני חברי כנסת היו שותפים להכנסת המפגינים פנימה. דוברות הכנסת פרסמה אז הודעה לפיה: "נוכח חומרת האירוע חסר התקדים שארע הערב בכניסה למליאה וניסיונו המובהק לפגוע בסדר הציבורי ובהליך הדמוקרטי, שבגינו אף הוגשה תלונה למשטרה מטעם משמר הכנסת, קיים קצין הכנסת בדיקה, שממנה עולה כי חברי הכנסת מירב כהן ונאור שירי מיש עתיד הם חברי הכנסת שהזמינו את המתפרעים למשכן. בכנסת מדגישים כי הנושא יטופל גם בוועדת האתיקה מכוח סמכותה על פי החוק".

לאחר שנודע מי הם חברי הכנסת המעורבים בהזמנת המתפרעים, אמר יו"ר הכנסת אמיר אוחנה: "חברי הכנסת שהזמינו את המתפרעים צריכים לעשות חשבון נפש עמוק, על הניסיון לשבש את ההליך הדמוקרטי ולגנות בחומרה את המתקפה על הדמוקרטיה הישראלית".

תגיות:הכנסתהפרות סדרהפגנות שמאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה