חדשות בארץ

נתניהו: "החוק לצמצום עילת הסבירות יעבור בנוסח שהקואליציה תרצה להעביר אותו"

ראש הממשלה התייחס לידיעות לפיהן שקל ריכוך החוק. גורם בקואליציה: "אם יהיה ריכוך, המשמעות היא שקבוצת לחץ קטנה הצליחה להשתלט על הנהגת המדינה"

(צילום: MARC ISRAEL SELLEM / POOL)(צילום: MARC ISRAEL SELLEM / POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אחר הצהריים (חמישי), במהלך פגישתו עם יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, כי החוק לצמצום עילת הסבירות "יעבור בנוסח שהקואליציה תרצה להעביר אותו". עוד אמר כי הוא פתוח להידברות, במהלך פגרת המושב בכנסת, רק בנוגע להמשך החקיקה.

גורם בקואליציה הוסיף כי לא יהיה ריכוך בחוק צמצום עילת הסבירות, שיעלה ביום ראשון הקרוב להצבעה במליאה, בקריאה שנייה ושלישית. לדברי הגורם: "אם יהיה ריכוך, המשמעות היא שקבוצת לחץ קטנה הצליחה להשתלט על הנהגת המדינה. זה שלב שאסור להיכנע. כן למשא ומתן על החלקים האחרים ברפורמה המשפטית, וניסיון אמיתי להגיע להסכמות, לא לכניעה בשל איומים רגע לפני ההצבעה על הסבירות".

בר-דוד, ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי ביקשו נתניהו לעצור את החקיקה עד שתושג הסכמה רחבה: "עצור, תעשה משהו, צא לדבר עם העם ולהרגיע אותו. העם שלנו בחרדה, תוהו ובוהו כזה לא היה מאז ומעולם. ערב 9 באב אנחנו על סף חורבן, וזה הזמן שלך ראש הממשלה לגלות מנהיגות".

השניים טענו לאחר הפגישה שנתניהו השיב להם שימשיך לפעול "לטובת הידברות והסכמות בנושא הרפורמה המשפטית".

גורמים מלשכתו של בר-דוד טענו כי יו"ר ההסתדרות שלל אפשרות של השבתת המשק.

כזכור, בשבוע שעבר התייחס בר-דוד להפגנות מול בניין ההסתדרות ובפתח ביתו הפרטי, אחרי שסירב להשבית את המשק: "אם מישהו חושב שבכל שני וחמישי אני אשבית את המשק, כי מישהו מצביע בקריאה ראשונה בכנסת, הוא לא יודע מהי ההסתדרות. להשבית משק זה לא משחק ילדים".

תגיות:בנימין נתניהועילת הסבירותקואליציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה