סיפורים אישיים

מפגש מרגש: העיתונאי שתרם מח עצם פגש את הנתרם שחייו ניצלו

לפני שנתיים קיבל כתב חדשות 12 וגל"צ אדר גיציס שיחת טלפון ממאגר מח העצם הלאומי של עמותת "עזר מציון", והתבקש להציל את חייו של דוד בר

  • ב' אב התשפ"ג
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

כתב חדשות 12 וגל"צ, אדר גיציס, פגש השבוע את הנער בן ה-13, דוד בר, שאת חייו הציל לפני כשנתיים, כאשר תרם לו מח עצם.

במשך שנתיים לא ידע גיציס למי תרם, ואף דוד לא ידע מי האיש שהציל את חייו, עד המפגש המרגש שהתקיים בבית אורנית של "עזר מציון".

לפני כשנתיים קיבל גיציס שיחת טלפון ממאגר מח העצם הלאומי של עמותת "עזר מציון", במהלכה עודכן כי נמצא מתאים להשתלת מח עצם להצלת חייו של ילד בן 13 שסבל ממחלת אנמיה אפלסטית, שהדרך היחידה להחלמה היא השתלת מח עצם מתורם מתאים.

גיציס החל מיידית את הבדיקות לבירור ההתאמה באופן מלא. בתום התהליך עלה כי הוא מתאים בהתאמה של 100% להצלת חייו של הילד החולה. בתוך ימים גיציס השלים את התהליך ותרם מח עצם. הילד, בחסדי שמים, הבריא והחלים ממחלתו.

אדר גיציס אמר בהתרגשות: "אני שמח שהיתה לי את האפשרות לתרום, וכשאני רואה את זה לנגד עיניי זה בכלל משמח מאוד. מה שאני אומר לחברים שלי, למשפחה - שאני בטוח שכל אחד במצב הפוך היה עושה כמוני, אז לא רואה בזה משהו מיוחד. תודה לכם. זאת זכות בשבילי. זה תפס אותי בתקופה עמוסה, אני זוכר את הטלפון הזה, זה היה מאוד מהיר, עניין של שבוע וחצי - שבועיים. עברנו את זה בצורה מצוינת, בתמיכה גדולה. גם עזר מציון. ידעתי שיש פה צד שני. כמה פעמים חשבתי על זה בדרך - מה קורה איתו? כי אתה לא בטוח איך זה השפיע עליו - הצליח או לא הצליח? אז זה לגמרי מחמם את הלב".

אליסה, אחותו של דוד, הודתה לגיציס על המעשה מציל החיים: "תהליך מאוד קשה. באיזשהו שלב הבנו שאין תקווה והדרך להציל אותו זו השתלה, ופשוט קרה נס ומצאו אותך, שזו התאמה מאה אחוז, שזה באמת סיכוי אחד למיליון אולי וכל עבר בהצלחה בלי תופעות לוואי ובלי סיבוכים וברוך ה' הוא פה שלם ובריא ויכול להמשיך את החיים שלו, ותודה שעשית את המעשה הזה".

מנהלת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם בעמותת "עזר מציון", ד"ר ברכה זיסר, אמרה במהל המפגש: "ראינו פה חיבור בין שני עולמות - חיבור שהציל חיים. כל אחד שמקבל טלפון מהמאגר שלנו - שיסתכל על אדר ועל דוד ויראה איזו זכות ואיזו תחושה עילאית זו לדעת שהצלת חיים של אדם אחר. כל המציל אדם אחד כאילו הציל עולם מלא".

תגיות:תרומת מח עצםאדר גיציס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה