חדשות בארץ

ראש השב"כ לשעבר מעורר סערה: "להטיל את האחריות על הסרבנים זו שגיאה"

נדב ארגמן סירב לגנות סרבנות על רקע הרפורמה המשפטית: "אם החקיקה האיומה והנוראה הזאת תעבור - אנחנו מדינה אחרת", אמר

  • ב' אב התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן עורר סערה, כאשר סירב לגנות סרבנות על רקע הרפורמה. בריאיון שהעניק הבוקר (חמישי) לגלי צה"ל אמר ארגמן: "במידה והחקיקה האיומה והנוראה הזו תעבור אנחנו מדינה אחרת, אז אנחנו לא חייבים לעמוד בחוזה שחתמו איתנו".

הוא אף סירב מלגנות סרבנות על רקע הרפורמה. "להטיל את האחריות על אותם מתנדבים, טייסים, יחידות מיוחדות – זו שגיאה מוחלטת", הוסיף.

בימין הגיבו בחריפות. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: "זה פשוט מדהים איך אנשים רציניים שעשו כמה דברים בחיים מתמסרים מרצון לשטיפת מוח מטומטמת כאילו בלי עילת סבירות רחבה, שלא היתה כאן עד לפני 30 שנה ולא קיימת באף מדינה נורמלית בעולם, ישראל תחדל להיות דמוקרטית.

"חתיכת ניסוי חברתי האירוע הזה. הרבה תובנות על פסיכולוגיה ונפש האדם ובעיקר על הצורך לגוון את הרכב בעלי התפקידים הבכירים במערכת הביטחון כדי להבטיח את עתידה של הדמוקרטיה הישראלית", לשון סמוטריץ'.

ראש המל"ל לשעבר יעקב עמידרור הגיב בגל"צ: "ארגמן חצה כל קו אדום. מה שקורה כאן זה כמו המרד של הפלמ"ח נגד בן גוריון, ובן גוריון באמצע מלחמה לא היסס ופירק אותם".

שר העלייה והקליטה אופיר סופר הביע אף הוא זעזוע מדבריו של ארגמן. "אני מדבר מדם ליבי, כמי שפיקד על לוחמים. נפצעתי קשה וחזרתי לפיקוד לאחר שיקום, התנגדתי להליך אוסלו אך לא העזתי לסרב לשרת ובטח שלא להתבטא בעד סרבנות כאשר ראיתי את האסון של אוסלו בעיניים. הכנסת צה"ל לתוך הוויכוח הפוליטי יוצרת נזק לעשרות שנים. מה המסר של ראש השב"כ לשעבר בהמלצות לראשי מערכת הביטחון שהוא מתבטא בצורה כזאת?", תהה בכאב.

תגיות:נדב ארגמןהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה