בריאות ותזונה

טסים? זאת הסיבה שבגללה אסור לכם לשבת ליד החלון

אם אתם חושבים שישיבה על יד החלון תגרום לטיסה שלכם להיות טובה ונוחה יותר, הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת

  • ב' אב התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם אתם טסים בקרוב, והייתה לכם אפשרות לבחור את המקום בטיסה, סביר להניח שתבחרו במושב שליד החלון – אבל יכול להיות שעשיתם טעות. הטייסת הוותיקה כריסטין קנקר אמרה לאחרונה כי מבוגרים רבים יושבים מבחירה במושבים ליד החלון במטוס. יחד עם זאת, היא הזהירה כי חלונות מטוסים אינם מסננים את קרני ה-UV המזיקות של השמש והיא משתמשת באופן קבוע בקרם הגנה.
האזהרה של הטייסת אינה הראשונה בעניין. בעבר מספר רופאים הזהירו מנזקי שמש במטוס בשל קירבת יתר לשכבת האוזון ולקרינה האולטרה סגולה. 

רופאת עור בשם ד"ר ג'ויס פארק העלתה לאחרונה סרטון שהפך לויראלי בו היא ממליצה למרוח קרם הגנה במטוסים או לחלופין לסגור חלונות בשל סיכון לסרטן העור. דנדי אנגלמן, רופא עור קוסמטי מניו יורק הסביר: "כל חשיפה לקרני UV עלולה להוביל לנזק לעור. ככל שטסים יותר גבוה, כך אנחנו מקבלים מינון קרינה גבוה יותר". מתברר שגם לבחירת המושב יש השפעה. "כדאי לשבת בשורה האמצעית של המטוסים הגדולים או ליד החלון, כדי שתוכלו לשמור על חלון סגור", הסבירה רופאת עור.
מומחים שפחות מתרשמים טוענים כי הסיכון מטיסה אחת, או למישהו שטס מדי פעם, כנראה נמוך. ד"ר אליזבת ג'ונס אמרה כי עיקר הסיכון הוא בעיקר עבור הטייסים ואנשי הצוות.

לטענתה, על פי מחקרים, לטייסים פי שניים שכיחות של מלנומה, סוג של סרטן העור.

אז איך נבחר את המושב שלנו בטיסה הבאה? כנראה שרובכם תעדיפו את המושב ליד החלון.  אבל אם אתם רגישים לשמש, הקפידו על הגנה מתאימה.

תגיות:טיסהמטוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה