חדשות בארץ

גנץ לנתניהו: לחזור לבית הנשיא ולדון במתווה מוסכם. הליכוד: תרגילי סרק

יו"ר המחנה הממלכתי קרא לראש הממשלה לחזור לשולחן ההידברות עוד הערב, ודרש ממנו התחייבות לעצור כל מהלך חקיקתי נוסף. הליכוד: "אחרי שגנץ דחה כל הצעת פשרה בבית הנשיא ופוצץ את השיחות ללא סיבה, קיווינו לשמוע ממנו הצעה רצינית. לצערנו, קיבלנו עוד תכתיב"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ביום ראשון הקרוב תצביע מליאת הכנסת, בקריאה שנייה ושלישית, על החוק לצמצום עילת הסבירות. הערב (רביעי) הציע יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, מתווה משלו, בניסיון שנועד לעצור את החקיקה שצפויה לזכות בתמיכתם של רוב חברי הכנסת.

בהצהרה לתקשורת הציע גנץ לדון במתווה מוסכם לעילת הסבירות, בתנאי שראש הממשלה בנימין נתניהו יתחייב במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג שאם יהיו הסכמות, מעתה והלאה מהלכים משפטיים ייעשו בהסכמה רחבה.

"אני מבקש לפנות קודם כול לרוב הציבור הישראלי שרוצה בהסכמה רחבה. אלו שחושבים שנכון לקיים רפורמה אמיתית, אך חוששים. אני מבקש לפנות גם לאלו שהצביעו עבור הממשלה ורוצים לראות את ההתקדמות במימוש החקיקה, אך מעוניינים שהדבר יעשה בהסכמה רחבה בעם. מדינת ישראל חייבת פתרון מוסכם שיביא יציבות לצה"ל, לכלכלה, לחברה".

גנץ הפנה את דבריו לראש הממשלה והוסיף: "עוד הערב נתכנס בבית הנשיא, ונדון במציאת מתווה מוסכם לעילת הסבירות, באופן שלא יפתח צוהר לשחיתות, וישמור על עקרונות הדמוקרטיה. כל זאת תחת עיקרון העל שהסכמה מותנית בהסכמה. זהו גם התנאי הבסיסי להידברות - שראש הממשלה יתחייב במעמד נשיא המדינה ובגיבויו שאם נגיע להסכמות, מעתה והלאה מהלכים משפטיים ומשטריים ייעשו אך ורק בהסכמה רחבה, ובכלל זאת כל מרכיבי החקיקה שנידונו בבית הנשיא. לא תקודם ולא תהיה חקיקה נוספת ללא הסכמה רחבה".

סיעת הליכוד הגיבה לדברי גנץ. בהודעה מטעם הסיעה נמסר כי "אחרי שגנץ דחה כל הצעת פשרה בבית הנשיא ופוצץ את השיחות ללא סיבה, קיווינו לשמוע ממנו הצעה רצינית. לצערנו, קיבלנו עוד תכתיב. אם גנץ באמת רוצה הידברות ופשרה הוא מוזמן ללשכת ראש הממשלה עוד הערב. במקום תרגילי סרק, גנץ חייב לדרוש מחבריו לאופוזיציה להתייצב עוד הערב באופן נחרץ נגד הסרבנות שמסכנת את הביטחון של כל אזרחי ישראל".

בסביבתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמרו כי "כל פשרה בעניין הסבירות היא כניעה לסרבנות, לאנרכיה, לאהוד ברק ויאיר גולן ותעודד את המשך המרי. אין לממשלת הימין מנדט להיכנע לסחיטה".

תגיות:עילת הסבירותבני גנתבנימין נתניהוהרפורמה המשפטיתהליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה