חדשות בארץ

יעקב ברדוגו: "הפרוטקשן הגיע לבית המשפט העליון"

הפרשן והמגיש תקף את שופטי בית המשפט העליון, בעקבות ההחלטה לדון בעתירה המבקשת לפסול את ראש הממשלה בנימין נתניהו מלכהן בתפקידו: "זה פרוטקשן"

  • א' אב התשפ"ג
ברדוגו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ברדוגו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הפרשן והמגיש יעקב ברדוגו תקף הערב (רביעי) את שופטי בית המשפט העליון, וזאת לאחר ההודעה שנמסרה מבג"ץ על הרכב השופטים שידון בעתירה המבקשת לפסול את ראש הממשלה בנימין נתניהו מלכהן בתפקידו.

בפתח תוכניתו ברדיו גלי ישראל, אמר ברדוגו: "שימו לב מי ידון בעתירה לפסילת נתניהו – חיות, פוגלמן ועמית. שלושת השמאלנים, הפעילים הפוליטיים בבית המשפט העליון. הם שיבואו לדון בעניינו של נתניהו וישחקו עם קולות הבוחרים שהצביעו לראש הממשלה נתניהו".

"השופטת רות רונן, שבעלה היה בכיר ב'קרן החדשה לישראל', פסקה שיהיה דיון – ובמקרה זה ההרכב", הוסיף ברדוגו בציניות. "כי לשלושת הלורדים אין ניגוד עניינים. זה פרוטקשן. אנחנו מדינה של פרוטקשן, ועכשיו הוא הגיע לבית המשפט העליון".

בהודעה מטעם בג"ץ נמסר, כי העתירה נגד נתניהו תידון ב-12 בספטמבר, כחודש לפני פרישתה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות. אל חיות, שתעמוד בראש ההרכב, יצטרפו המשנה לנשיאה, השופט עוזי פוגלמן, והשופט יצחק עמית.

כזכור, שופטת בית המשפט העליון, רות רונן, קבעה ביום חמישי האחרון כי בג"ץ יקיים דיון בעתירה שהגישה קבוצת עותרים המכנה עצמה "מבצר הדמוקרטיה". בין העותרים – הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ. העותרים טוענים כי נתניהו הפר את הסדר ניגוד העניינים בעניינו, כאשר לפני כארבעה חודשים הודיע שהוא "נכנס לאירוע" בכל הנוגע לחקיקת הרפורמה המשפטית.

בהחלטת בג"ץ מהיום נקבע, כי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, תגיש עד ה-20 באוגוסט הבהרה לדברים שכתבה בתגובתה לעתירה, לפיהם סוגיית ניגוד העניינים מטופלת על ידה "באופן שוטף, כדין וכנדרש".

תגיות:בג"ץיעקב ברדוגובנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה