חדשות בארץ

18 שנים להתנתקות: "מערכת מושחתת עשתה דה-לגיטימציה ודמוניזציה למתיישבים"

שר המורשת עמיחי אליהו ביקר במוזיאון גוש קטיף, לציון 18 שנים לגירוש: "עשו לאנשי המחאה רצח אופי, ופגעו בזכויותיהם בגיבוי מערכת המשפט". אניטה טוקר, מהיישוב נצר חזני: "העלילו עלינו בעיתון שאנחנו מגדלים כלבים כדי להתקיף את החיילים"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

18 שנים חלפו מאז פינוי גוש קטיף, ורבים מהמתיישבים הגיעו היום (רביעי) לסיור במוזיאון גוש קטיף בירושלים. בין המבקרים גם שר המורשת עמיחי אליהו.

השר סיפר למבקרים כי בימי המאבק התגורר בתל אביב, ונסע לחזק את מתיישבי היישוב בדולח. לדבריו, לאחר שגורש מבדולח, חזר לתל אביב, וחש את העוינות כלפיו: "עשו לאנשי המחאה רצח אופי, ופגעו בזכויותיהם בגיבוי מערכת המשפט. הזהירו שיהיה ירי על חיילי צה"ל. מה עשינו אז? שרשרת של אהבה. בבדולח החלטתי שאיני מוכן להתכופף לעוול שנעשה. חזרתי הביתה ואמרתי לאשתי שלא מספיק שנהיה טובים. אסור לנו להשאיר את ההגה בידיהם. עלינו לטפח הנהגה בכל מערכות המדינה".

עוד אמר השר: "ריסקו אותנו לחתיכות. כל עם ישראל צריך לזכור מה אירע בגוש קטיף. אם מישהו מתבלבל לגבי התיקון במערכת המשפט, שיזכור איך מערכת מושחתת עשתה דה-לגיטימציה ודמוניזציה לאנשים טובים שבאו להתיישב ברצועת עזה, ולאלה שבאו לחזקם".

אניטה טוקר, מהיישוב נצר חזני, סיפרה על אהבת ישראל שהייתה ביישובם ואמרה כי אהבה זו "התבטאה ב-19 נוסחי תפילה". היא סיפרה בכאב: "העלילו עלינו בעיתון שאנחנו מגדלים כלבים כדי להתקיף את החיילים".

מנהל ההדרכה במוזיאון, שלמה וסרטיל מגני טל, הזכיר את השופט בבית המשפט העליון, אדמונד לוי זצ"ל, שלדבריו "היה היחיד שהגן על זכויות המתיישבים. בגני טל החדשה יש היום כיכר על שמו".

מוזיאון גוש קטיף בירושלים הוא מוזיאון המוקדש להנצחת ההתיישבות היהודית בחבל עזה מאז תקופת החשמונאים ועד יישובי גוש קטיף. המוזיאון הוקם באוגוסט 2008, ביוזמתם של מתיישבים מגוש קטיף.

מטרת המוזיאון, לפי מפעיליו, היא "לייצר תודעת זיכרון, שימור והצדעה למפעל ההתיישבות היהודית בחבל עזה, ולעמוד על משמרת התודעה הלאומית בזיכרון עקירת היישובים בגוש קטיף וצפון השומרון".

תגיות:גוש קטיףאהבת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה