חדשות בארץ

מאות חיילי מילואים למפקדיהם: "מתנגדים לסרבנות. נשרת את המדינה"

מאות חיילי מילואים חתמו על עצומה נגד אי התייצבות לשירות. החיילים, המשרתים במג"ב ובפיקוד העורף, כתבו למפכ"ל המשטרה ולמפקד החיל: "נכונים להתייצב בכל זמן ולכל משימה שנדרש, ללא כל תנאי והיסוס״

(צילום: תומר נויברג / פלאש 90)(צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
אא

(התעדכן: 19:55)

חיילי מילואים המשרתים במג"ב ובפיקוד העורף פנו היום (רביעי) במכתב אל מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, ולמפקד פיקוד העורף, האלוף רפי מילוא, והודיעו כי יתייצבו לשירות מילואים ללא היסוס.

בנוסף, קראו חיילי מילואים מיחידות שונות בצה"ל לחתום על עצומה היוצאת נגד הסרבנות. בעצומה, שפורסמה ברשתות החברתיות, נכתב: "מתנגדים לסרבנות ונאמנים למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. נשרת את מדינת ישראל כי זו המדינה היחידה שלנו - ונגן עליה בכל מחיר".

מאחורי המכתב שנשלח אל המפכ"ל עומדים חיילי המילואים של פלוגת "יוגב", אחת הפלוגות הוותיקות במג"ב. הלוחמים כתבו: "מאשרים בזה במכתב את מחויבותנו הבלתי מעורערת להגנתה וביטחונה של מדינת ישראל. יחד, כגוף אחד נעמוד קשורים במחויבות זו המשותפת לכולנו למען ביטחון האזרחים, הדורות הוותיקים ולמען ביטחון מדינת ישראל. ברצוננו להביע את נחישותנו למלא את חובתנו ולהגן על המולדת בכל עת וזמן, בכל קריאה שלך ועל פי כל צורך, ללא היסוס וללא כל תנאי או הסתייגות״.

הלוחמים הוסיפו: "אנחנו רואים ושומעים את השיח הנלוז שמטרתו ליצור קרע ושסע בין העם שלנו, גם אנחנו שומעים את הפוליטיקה שנכנסת לצבא, גם אנחנו שומעים את האיומים מבית שעלולים לסכן את כולנו. הצבא והמשטרה שלנו תמיד היו גופים א-פוליטיים, וככאלה שירתו ושימשו כשומרי על למדינתנו והיו גם למי שמאחדים את כולנו בעיתות חרום ומשבר".

235 חיילי מילואים בפיקוד העורף פנו למפקד החיל, האלוף רפי מילוא, וכתבו לו: "אנו רואים עצמנו כמי שנפלה בחלקנו החובה והזכות לבצע משימות מצילות חיים בארץ, ואף להרים קרנה של ישראל במשימות הצלת חיים מחוץ לגבולותיה. אנו משולבים ומחוברים בעשייה בעורף הישראלי ומכירים היטב מהי 'שגרת חירום'. דומה כי, אנו חווים בעת הזו צעדים ומעשים והתבטאויות המחריפות את השסעים והמתחים בחברה. מתוך הבנה שהחיים הם התנאי הבסיסי החייב להתקיים בכל עת, בלעדי צבא איתן ויציב קיימת סכנה לחברה".

בצה"ל החלו לבדוק את הודעתם של 161 אנשי מטה המשרתים בחיל האוויר, שכתבו על החלטתם להפסיק את שירותם בתגובה לקידום הרפורמה המשפטית. מפקד החיל, האלוף רונן בר, הורה לבחון את המכתב והנחה את המפקדים לפנות לחיילי המילואים ולקרוא להם להתייצב לשירות.

טייס הקרב, רס"ן (במיל") שי קלך, המתנגד לסרבנות, הביע דעתו על תופעת הסרבנות בראיון ברדיו צפון. קלך אמר כי "אני חושב שהאנשים הללו, שמנסים לעשות הפיכה צבאית ומנסים לסחוט את הממשלה, הם צריכים להיות מוקעים על ידי החברה כולה. הם כבר לא משרתים במילואים או בסדיר, אבל אולי כאות כבוד צריך להוריד להם את הדרגות, לקחת להם את הכנפיים, ולעשות כל מה שמדינת חפצת חיים הייתה עושה ונוקטת. כרגע הם נהנים מלוקסוס של שתיקה רועמת של מקבלי ההחלטות".

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי התייחס היום לתופעת הסרבנות. בעת ביקור שערך בבסיס חיל האוויר תל נוף, יחד עם מפקד החיל האלוף תומר בר, אמר הלוי כי "צה"ל מושתת על מערך המילואים מיום הקמתו, והקריאות לאי-התייצבות פוגעות בו. צה"ל עוסק בשמירת הכשירות והלכידות, גם כשיש מתח. אתגרי הביטחון מציבים מציאות מבצעית שמחייבת שילוב בין הכוח הסדיר והמילואים, שמהווים חלק בלתי נפרד מצה"ל. בלעדיהם, מודל צבא העם לא היה מחזיק מעמד 75 שנים. החוזה בינינו הוא תעודת הביטוח של המדינה".

תגיות:סרבנותצה"להרפורמה המשפטיתחיילי מילואים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה