חדשות מדע וטכנולוגיה

פיתוח חדש: הבינה המלאכותית תחזה שיטפונות

אירועי מזג האוויר הקיצוניים בעולם, שכוללים חום כבד ושיטפונות, גרמו לגוגל לבנות מודל חדש. סגן נשיא בגוגל סיפר: "אחת הבעיות הגדולות זה לדעת האם אנחנו יכולים לקבל התרעה מספיק מוקדמת על מנת שאנשים יוכלו להתפנות בזמן ולהגן על הרכוש שלהם"

  • א' אב התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אירועי מזג אוויר הקיצוניים בעולם נמשכים, גלי החום מכים לא רק בישראל, אלא גם במדינות כמו איטליה ויוון, הצפות נרשמו בניו יורק. לאחרונה, גוגל מנסה להילחם גם במזג האוויר, כשהציבה לעצמה מטרה חדשה - לבנות מודל על בסיס בינה מלאכותית כדי לחזות שיטפונות. גוגל רוצה להציל חיים והיא מתכוונת להשקיע הרבה כסף בפיתוח הזה.

פרופסור יוסי מתיאס, סגן נשיא בגוגל ומנהל מחקר ופיתוח של גוגל ישראל, סיפר ל"כאן 11" על הבעיה שהניעה את גוגל לחפש פיתרון. "יש אלפי קורבנות משיטפונות בשנה בעולם ויש לזה השפעה כלכלית עצומה", אמר. "אחת הבעיות הגדולות זה לדעת האם אנחנו יכולים לקבל התרעה מספיק מוקדמת על מנת שאנשים יוכלו להתפנות בזמן ולהגן על הרכוש שלהם".

פרופ' מתיאס השתמש בבינה המלאכותית כדי לקדם את הטכנולוגיה לחיזוי שיטפונות. המודלים של גוגל מתייחסים למקרים בהם שיטפונות עולים גדותיהם. הוא סיפר כי בגוגל פיתחו "מודל גלובאלי הידרולוגי" שמבוסס על מיפוי נהרות בעולם. לכן הוא דורש הבנה של זרימה וכיוון המים, סוג האדמה וכמות המשקעים החזויה.

"הדבר היפה במודל ההידרולוגי זה שאנחנו מסוגלים לתת תחזית איכותית גם במקומות שבהם יש פחות מידע היסטורי ולהוסיף להם מודלים של הצפה", הוסיף מתיאס. "העובדה שאנחנו מסוגלים באמצעות הבינה המלאכותית לתת היום תחזית שמכסה שטח שיש בו 460 מיליון אנשים ולתת התרעה שבוע מראש הוא דבר שבפירוש יכול להציל חיים".

"מה שהתחיל בתור חלום שניסה לעשות שינוי הוביל למצב שרק לאחרונה הכרזנו שאנחנו נותנים חיזויים של שיטפונות ביותר מ-80 מדינות בעולם", סיכם.

תגיות:בינה מלאכותיתשיטפונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה