חדשות יהדות

קידוש ה': רבה הראשי של אוקראינה קיבל אות הוקרה על מעשיו

הרב משה אסמן קיבל אות הוקרה על גבורתו בזמן ניסיון הכיבוש של קייב על ידי צבא רוסיה: "האות שייך לכל אחד מהמתנדבים המסורים של הקהילה", אמר הרב

  • א' אב התשפ"ג
קרדיט תמונות: הרבנות הראשית לאוקראינהקרדיט תמונות: הרבנות הראשית לאוקראינה
אא

הרב הראשי של אוקראינה, הרב משה אסמן, קיבל אות הוקרה על מעשי גבורתו בזמן ניסיון הכיבוש של קייב. בהחלטה נכתב כי האות מוענק על פעילותו ומעשי הגבורה שלו למען ההגנה על קייב והמחוז בזמן כיתורה של קייב על ידי צבא רוסיה.

האות הוענק לרב בטקס מיוחד על ידי אלוף משנה סרגיי קופשינסקי שפיקד על מערך ההגנה של הבירה קייב בחודשים הראשונים לפרוץ המלחמה.

הרב אסמן אמר לאחר קבלת אות הכבוד הגבוה: "זאת הפתעה גדולה עבורי לקבל אות הערכה כל כך חשוב לפעילות שלנו בקייב ובכל רחבי אוקראינה, אני אמנם קיבלתי את האות, אך הוא שייך גם לכל אחד מהמתנדבים המסורים של הקהילה שלנו. אנחנו ממשיכים לעבוד למען רווחתם ושלומם של כל תושבי אוקראינה עד שהמלחמה המיותרת הזאת תיפסק".

כזכור, במשך החודשים הראשונים של המלחמה סייעה הקהילה היהודית בקייב, בהנהגתו של הרב אסמן, ללא הרף לכלל תושבי העיר והמדינה.

פעולות הסיוע כללו פינוי פצועים לבתי חולים, הענקת סיוע הומניטרי לפליטים רבים, סיפוק מטהרי מים, סיוע בניקוי הריסות, השקת מרפאה ניידת בחינם בקייב ואף אספקה של מזגנים לבתי חולים באוקראינה. כל זאת תחת הפגזות כבדות תוך סכנת חיים ממשית.

בנוסף, רק לפני כחודש, עם היוודע דבר האסון שאירע בעקבות פיצוץ הסכר בחרסון, נחלץ הרב הראשי לסייע לתושבי האיזור, כאשר במהלך ניסיונות החילוץ ניצל הרב אסמן מהפגזה של צבא רוסיה ורק בנס הוא לא נפגע.

קרדיט: הרבנות הראשית לאוקראינהקרדיט: הרבנות הראשית לאוקראינה
קרדיט: הרבנות הראשית לאוקראינהקרדיט: הרבנות הראשית לאוקראינה
קרדיט: הרבנות הראשית לאוקראינהקרדיט: הרבנות הראשית לאוקראינה

תגיות:אוקראינההרב משה אסמןאות הוקרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה