חדשות בארץ

ביידן לנתניהו: "עזוב את הרפורמה המשפטית"

העיתונאי תומאס פרידמן: "הנשיא ביידן לא יכול היה להיות ברור יותר במסר שלו לנתניהו בשיחתם: עצרו עכשיו, אל תעבירו משהו בעל חשיבות כה גדולה בלי הסכמה רחבה"

  • א' אב התשפ"ג
נתניהו וביידן, בימים טובים יותר. ארכיון (קרדיט צילום: רענן כהן)נתניהו וביידן, בימים טובים יותר. ארכיון (קרדיט צילום: רענן כהן)
אא

העיתונאי תומאס פרידמן פרסם מאמר הבוקר (רביעי) ב"ניו יורק טיימס", וכתב כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מודאג מאוד מקידום חקיקת הרפורמה המשפטית. לדבריו, זה המסר שהעביר לראש הממשלה בנימין נתניהו.

"הנשיא ביידן לא יכול היה להיות ברור יותר במסר שלו לנתניהו בשיחתם: עצרו עכשיו, אל תעבירו משהו בעל חשיבות כה גדולה בלי הסכמה רחבה, כי אתם תהרסו משהו בדמוקרטיה הישראלית ומשהו בקשר עם ארצות הברית שאולי לא תוכלו להחזיר", כתב פרידמן, "אם ישראל וארה"ב לא יחלקו את אותם ערכים דמוקרטיים, לא נוכל לשמר את היחסים המיוחדים בין שתי המדינות".

לטענת פרידמן מרבית השיחה בין השניים עסקה ברפורמה המשפטית והמסר שהעביר ביידן לנתניהו היה: עזבו את הרפורמה המשפטית בצד כל עוד אין עליה הסכמה לאומית בישראל. פרידמן הוסיף, כי ביידן ביקש להעביר מסר דומה באמצעות נשיא המדינה יצחק הרצוג.

פרידמן מתאר כי ביידן זימן אותו לבית הלבן השבוע אחרי שיחת הטלפון שקיים עם נתניהו: "כדי לוודא שעמדתו ברורה לכל הישראלים הוא הזמין אותי ביום שלישי אחר הצהריים לחדר הסגלגל ונתן לי הצהרה - חסרת תקדים בנושא הזה - שמביעה את הכבוד שלו לאופן שבו ההפגנות ה'מתמשכות' בישראל מפגינות את 'הדמוקרטיה התוססת של ישראל', כמו גם את רצונו שהקואליציה של נתניהו תפסיק לזרז את המהפכה המשפטית בלי להגיע לקונצנזוס לאומי, ובכך תפחית באופן מובהק את יכולתו של בית המשפט העליון בישראל לפקח על החלטות ומינויים של ממשלת ישראל", לשון פרידמן.

על פי ההודעה של לשכת ראש הממשלה, במהלך שיחת הטלפון אמר נתניהו לביידן כי אחרי אישור עילת הסבירות ובמהלך פגרת הקיץ של הכנסת הוא ינסה להשיג "הסכמה ציבורית רחבה" בנושאים נוספים.

הנשיא הרצוג נפגש אמש עם ביידן בבית הלבן בוושינגטון. בהצהרתו לתקשורת אמר ביידן: "אמרתי לנתניהו שהמחויבות שלנו לישראל יציבה".

על הנושא האיראני אמר הנשיא האמריקני כי "ארה"ב מחויבת למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני". הרצוג התייחס לדבריו של נשיא ארה"ב: "יש לנו אויבים שחושבים שיש בינינו ויכוחים, אבל הם צריכים להבין ששיתוף הפעולה בינינו חזק".

תגיות:ג'ו ביידןבנימין נתניהוֿהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה