חדשות בארץ

המחאה נגד הממשלה: הפרות סדר בתחנות הרכבת, עשרות מפגינים נעצרו משעות הבוקר

במהלך המחאות ברחבי הארץ נעצרו עשרות מפגינים, שמונה מתוכם בתחנות ההגנה בתל אביב והרצליה. המשטרה מתריעה: "ירידה לרציפי הרכבת - סכנת חיים ברורה"

  • כ"ט תמוז התשפ"ג
תחנת השלום בתל אביב (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)תחנת השלום בתל אביב (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
אא

(עודכן: 18:38)

"יום השיבוש" של מפגיני השמאל נגד הממשלה הגיע אחרי הצהריים (שלישי) לתחנות הרכבת ברחבי הארץ. אחד המפגינים משך על בלם החירום ברכבת שנסעה באזור חדרה וגרם לעצירתה הפתאומית. שוטרים עצרו את החשוד במעשה.

מאות מפגינים ירדו אל הרציפים במספר תחנות ברחבי הארץ, וגרמו לעומסים. המשטרה חסמה את הכניסה לתחנת רכבת השלום בתל אביב, ומאפשרת כניסה לבעלי כרטיסי נסיעה בלבד. הרכבות קיבלו הנחיה לדלג על התחנה.

במהלך הפגנה בתחנת רכבת השלום בתל אביב, הותקף כתב ערוץ 14, עתי שליו, על ידי אחד המפגינים. בארגון העיתונאים והעיתונאיות גינו את התקיפה: "אין מקום לגילויי אלימות כלפי עיתונאים וצוותי תקשורת. אי אפשר מצד אחד להפגין בעד דמוקרטיה וחופש ביטוי, ובמקביל להפריע ללא הפסקה לשידור ולתקוף כתבים".

במשטרה עדכנו, כי במהלך המחאות היום נעצרו עד כה 37 בני אדם, מתוכם שמונה עצורים בתחנות הרכבת ההגנה תל אביב והרצליה. בהרצליה נעצרו שני מפגינים, בחשד להפרת סדר. שישה מפגינים נוספים נעצרו בתחנת ההגנה. מהמשטרה נמסר כי "החשודים חיכו במבואה של תחנת הרכבת, ובתזמון ירדו לרציפים וחסמו את דלתות הרכבת. כוח המשטרה שהיה במקום זיהה את ההתארגנות, עצר אותם מיד והרכבת המשיכה בנסיעה. ששת החשודים הובאו לחקירה בתחנה".

במשטרה הדגישו כי "השוטרים בשטח הונחו לא לאפשר ירידה לרציפי הרכבת. מדובר בסכנת חיים ברורה, ומתפקידנו לשמור על שלומם וביטחונם של האזרחים. אנו שבים וקוראים למוחים לפעול באחריות ולהישמע להוראות השוטרים בשטח. המשטרה פועלת במידתיות הנדרשת, תוך שמירה על איזון ראוי בין חופש הביטוי והמחאה לבין שמירה על הסדר הציבורי. במידה וגבולות החוק ייפרצו, המשטרה תיאלץ להשיב את הסדר על כנו בכל האמצעים העומדים לרשותה".

מוקדם יותר עצרו שוטרים בצומת העוגן מפגין שהפר את הסדר הציבורי ותקף שוטר בזמן מעצרו. על פי הודעת המשטרה, "שוטרי תחנת שדות נערכו הבוקר בצומת העוגן שבכביש 4 לשמירה על הסדר הציבורי והזרמת התנועה במקום. במהלך ההפגנה החלו המוחים להפר את הסדר ולחסום את הצומת. בזמן פיזור המפגינים עצרו השוטרים שני מפגינים, כאשר במהלך מעצרו תקף החשוד בהפרת הסדר שוטר שהיה לידו ושבר את מוט הדגל שהחזיק בידו על גופו של השוטר. החשוד כאמור נעצר לחקירה, בסיומה יוחלט על המשך מעצרו".

תגיות:הפגנותרכבת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה