חדשות בארץ

בהרב מיארה נגד הממשלה: "מופעל עלינו לחץ לקבל החלטות מסוימות"

היועצת המשפטית לממשלה האשימה, כי מופעל עליה לחץ להטות את שיקול דעתה המקצועי: "ניסיון ציני ובוטה לקעקע את הלגיטימיות של מערכת אכיפת החוק. לא אירתע". ח"כ טלי גוטליב הגיבה: "די ללעוג לאינטליגנציה של כולנו"

  • כ"ט תמוז התשפ"ג
משרד המשפטים. בעיגול: בהרב מיארה (צילומים: יונתן זינדל ושיר טורם, פלאש 90)משרד המשפטים. בעיגול: בהרב מיארה (צילומים: יונתן זינדל ושיר טורם, פלאש 90)
אא

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, תקפה הבוקר (שלישי) בחריפות את שרי הממשלה. בנאום שנשאה בכנס של הפרקליטות להצגת התוכנית הרב-שנתית, בהשתתפות בכירי הפרקליטות, אמרה בהרב מיארה כי "לאחרונה התגברו המתקפות על מערכת אכיפת החוק ושומרי הסף במדינה. זהו ניסיון ציני ובוטה לקעקע את הלגיטימיות של מערכת אכיפת החוק".

"מופעל עלינו לחץ לקבל החלטות מסוימות בתיקים קונקרטיים שאתם מנהלים או בתיקי חקירה שאתם בוחנים. גם בייעוץ המשפטי מופעל עלינו לחץ להטות את שיקול דעתנו המקצועי ולהפר את חובתנו כשומרי סף".

"אני לא אירתע", הוסיפה היועצת המשפטית לממשלה. "אני יודעת שפרקליט המדינה אינו נרתע גם הוא. וכך גם אתם כולכם. נמשיך לפעול כתמיד. לפי העובדות. לפי הדין. באופן עקבי ושוויוני".

ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) הגיבה לדברים בחריפות: "הגב' מיארה, את מוכנה להפסיק להתבכיין? אה, בעצם את מוכנה להפסיק לשקר? די ללעוג לאינטליגנציה של כולנו. מי לוחץ עליך לסגור תיקים? שופטים שאמרו לך שתיק 'דגל' שלך חלש? מי אלה האנשים שלוחצים עליך? תתביישי לך, גבירתי! אפס הבנה בפלילי יש לך מילא, אבל חוסר יושר ואכיפה סלקטיבית שלא נסלח עליה".

סגנית שר האוצר, ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית),תקפה: "‏אכיפה בררנית. היועמ"שית אומרת שמופעל עליה לחץ, אבל העובדות הן שהיא פשוט חוטאת לתפקידה ומייצרת אכיפה לא שוויונית. התוצאה היא שהכל פוזיציה. האזרחים לא יודעים מה מותר ומה אסור, הם רק יודעים שזה משתנה בין הצדדים. זו מדיניות שמעודדת אנרכיה באופן ברור. לטובת המדינה, הניחי את המפתחות".

תגיות:גלי בהרב מיארהטלי גוטליב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה