מעניין

הבמאית המפורסמת: "ההשראה שלי - ארוחות השבת אצל חבריי היהודים"

גרטה גרוויג סיפרה ל"ניו יורק טיימס" על ילדותה ועל האירוע ששינה אותה. "אני רוצה שאנשים ירגישו כמו שאני הרגשתי בארוחת השבת ההיא - בטוחה ומוגנת. רוצה שכולם יתברכו"

  • כ"ט תמוז התשפ"ג
בעיגול: גרטה גרוויג (צילומים: shutterstock)בעיגול: גרטה גרוויג (צילומים: shutterstock)
אא

במאית הסרטים המוכרת גרטה גרוויג סיפרה בראיון ל"ניו יורק טיימס" על "טקסי השבת", כפי שהיא מכנה אותם, בהם לקחה חלק בילדותה, לצד חברי משפחתה - יהודים שומרי מצוות. לטענתה, הם היוו השראה לסרט חדש שלה. "אני רוצה שירגישו כמו שהרגשתי בארוחות שבת", אמרה. חשבתי על הסרט כמו על מסע רוחני".

הסרט שעליו היא מדברת, חשוב לציין, אינו עוסק במצוות יהודיות, אבל יש לו היסטוריה יהודית. הוא נכתב יחד עם הבמאי והתסריטאי נח באומבך, קולנוען יהודי והומצא על ידי אשת העסקים רות הנדלר, שנולדה למשפחה יהודית- פולנית בקולורדו, ארצות הברית. היא סיפרה כי ילדיה הם ברבי וקן – שעל שמם נקראו הבובות המפורסמות. עוד היא ציינה כי היא מכבדת את היהדות משום שחברי משפחתה הם יהודים שומרי מצוות ובהשראתם כתבה את הסרט.

במהלך הריאיון סיפרה כי סעדה עימם בערבי שבת. "לא משנה מה היו הניצחונות או ההפסדים שלך במשך השבוע שחלף, מה שהשגת או לא השגת, כשאתה מגיע לשולחן שישי, אתה זוכה להערכה בדיוק כמו כולם", נזכרה בדברים שאמר לה אביה היהודי של חברתה במהלך הארוחה. עוד הוסיפה כי "אני רוצה שאנשים ירגישו כמו שאני הרגשתי בארוחת השבת. אני רוצה שכולם יתברכו. חשבתי על הסרט כמו על מסע רוחני".

תגיות:שבתגרטה גרוויג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה