חדשות בארץ

הרצוג המריא לארצות הברית: במהלך הביקור ייפגש עם ביידן וישא דברים בפני 2 בתי הקונגרס

נשיא המדינה המריא הלילה לביקור מדיני בארצות הברית. במהלך הביקור ייפגש עם ביידן ויישא דברים בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי

  • כ"ט תמוז התשפ"ג
(צילום: נועם רבקין פנטון / פלאש 90)(צילום: נועם רבקין פנטון / פלאש 90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג המריא הלילה (בין שני לשלישי) לביקור מדיני בארצות הברית. במהלך הביקור ייפגש הרצוג עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ויישא דברים בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי, שיתכנסו למושב מיוחד לציון שנת ה-75 של מדינת ישראל. זהו ביקורו השני של נשיא המדינה בארה"ב מאז נכנס לתפקידו.

נאומו של הנשיא הרצוג בקונגרס האמריקני יהווה את הפעם השנייה בהיסטוריה שבה נשיא ישראלי ינאם בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס, כשבפעם הראשונה עשה זאת אביו, נשיא המדינה השישי חיים הרצוג, לפני יותר מ-35 שנה.

עם עלייתו למטוס אמר הרצוג: "אני יוצא לארצות הברית לשליחות מרגשת לציון 75 שנה לעצמאות ישראל. הוזמנתי על ידי יושבת ראש הקונגרס הקודמת, ננסי פלוסי, מהמפלגה הדמוקרטית ועל ידי יושב ראש הקונגרס הנוכחי, קווין מקארתי, מהמפלגה הרפובליקנית לשאת דברים במושב מיוחד של הקונגרס לציון 75 שנה לעצמאות ישראל. אירוע מרגש ונדיר, שבו אשא דברים בשמם של כל אזרחי ישראל, אשא דברים עם הסיפור הישראלי המרגש, המדהים, של היחסים בין ישראל לארצות הברית, יחסים עמוקים, יחסים מרגשים, יחסים המבוססים על ערכים משותפים שהולכים דורות ולכן הם חוצים ממשלים וממשלות".

עוד אמר: "אני מתרגש לפגוש מחר את הנשיא ג'ו ביידן, ידיד אמיתי של מדינת ישראל, אוהב ישראל, ששמחתי שגם בשיחתו עם ראש הממשלה נתניהו הערב הוא חזר והדגיש את המחויבות האמריקאית לביטחון ישראל, למאבק באיראן, למאבק באויבנו בכלל באזור ולשיתוף פעולה הדוק בתחומים הביטחוניים, הכלכליים והמדיניים. אפגוש גם את סגנית הנשיא, את מזכ"ל האו"ם, את ראשי הארגונים היהודיים, את ראשי הממשל ועוד".

הרצוג קרא להגיע להסכמות בנושא הרפורמה המשפטית: "גם כשאהיה שם בארצות הברית, ליבי ומחשבותיי יהיו נתונות למה שקורה בישראל. אני חוזר וקורא לחברי הכנסת ולכל פעילי הציבור - אפשר להגיע לנוסחאות סבירות - גם בנושא הסבירות וגם בדברים אחרים. זה פשוט מחייב מאמץ, זה מחייב לוותר קצת, זה מחייב להיכנס לחדר, זה לא חייב להיות בבית הנשיא זה יכול להיות גם מאחורי הקלעים בכנסת. תתאמצו, המחיר גדול מידי. תשעה באב בעוד שבועיים ואנחנו צריכים להיזכר במחירים של פילוג, של ריב, של מתח פנימי, של מחירים גדולים מאוד שאומה משלמת על כך שעם קצת רצון טוב במקום זאת היא הייתה יכולה לפתור את האתגרים הללו. אני קורא לכולם לעשות את המאמץ הנוסף הזה, דווקא בשבוע הזה".

אמש שוחח ביידן בטלפון עם נתניהו, לראשונה אחרי ארבעה חודשים. מלשכת ראש הממשלה נמסר: "נתניהו עדכן את נשיא ארה"ב על כוונתו לגבש הסכמה ציבורית רחבה ליתרת התהליך". עוד נמסר מלשכת ראש הממשלה כי ביידן הזמין את נתניהו למפגש "קרוב" בארה"ב. דובר הבית הלבן מסר לאחר השיחה כי ביידן הדגיש בפני נתניהו את החשיבות של "הסכמה רחבה" בישראל בנוגע לחקיקה. 

תגיות:יצחק הרצוגארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה