חדשות בארץ

דיווח: צה"ל משתמש בבינה מלאכותית לצורך תקיפה אווירית

סוכנות בלומברג חשפה, כי צה"ל משתמש בשתי מערכות של AI כדי לבחור מטרות לתקיפה אווירית. מהן הסכנות שבזה, ומהי השאיפה על פי ראש הממשלה בנימין נתניהו?

בעיגול: הרמטכ"ל הרצי הלוי (צילום מסך)בעיגול: הרמטכ"ל הרצי הלוי (צילום מסך)
אא

לא רק שהבינה המלאכותית כבר כאן, ישראל וצה"ל משתמשים בה בצורה אינטנסיבית וכמו שהותר לפרסום על ידי גורמים שונים - בין היתר גם לתקיפות אוויריות. 

סוכנות הידיעות 'בלומברג' חשפה כי הטכנולוגיה, המכונה AI, משמשת את צה"ל לצורך בחירת מטרות תקיפה איראניות שפזורות ברחבי העולם כמו גם זירוז תהליכים לוגיסטיים בזמן הפעילות בשטח. 

למרות החשיפה המרתקת, בצה"ל לא התייחסו למבצעים כאלה ואחרים שבהם השתמשו בבינה מלאכותית, אלא ציינו באופן כללי כי בחיל האוויר כבר הוכנסה מערכת של AI לצורך בחירת המטרות לתקיפה אווירית וכן לניתוח התקיפות הקודמות והסקת המסקנות הראויות (כמו למשל זמן התקיפה ומהירות התקיפה המירבית).

מערכת הבינה המלאכותית שנקראת Fire Factoey מנתחת מאסות אדירות של נתונים כדי לבחור מתוכן את המטרות האוויריות הטובות ביותר, בהתחשב בפקטורים כמו לוח זמנים, עומס תחמושת, שיקולי סביבה ועוד. 

כרגע פועלות שתי מערכות AI מתקדמות שמופעלות על ידי כוח אדם אנושי, אך היתרון הגדול בהן הוא שהן אינן מצריכות רגולציה לאומית או בינלאומית והאלגוריתמים שלהן עדיפות בהרבה על פני יכולות אנושיות - גבוהות ככל שתהיינה. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לא פעם לכוונה להפוך את ישראל ל'מעצמת AI', ולמרות שמשרד הביטחון לא תיאר עד כמה הוא משתמש בבינה מלאכותית, התמונה שמצטיירת כעת היא צעידה בצעדי ענק לכיוון שהבטיח ראש הממשלה הנוכחי, ואף ראש הממשלה הקודם נפתלי בנט. 

עם זאת, יש מי שמודאג מההשלכות שעשויות להיות קטלניות לדבריו, ובדברי הביקורת שלו מודאג בעיקר מהתקלות שיכולות להיות כשסומכים יתר על המידה על טכנולוגיה מבלי להשאיר מקום לשיקולי אנוש. הדאגה העולמית שנסובה סביב זה, היא גדולה מאוד. בין היתר מודאגים מכך שמערכות אוטונומית מקבלות לידיהן מאה אחוז שליטה מבלי שתהליכים 'אנושיים' יתערבו בקבלת ההחלטות. 

תגיות:תקיפהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה