סלבס בהתחזקות

אביב אלוש: "אני עומד על הבמה אחרי הצגה וסופג את האהבה – אבל זה הסיפור?"

השחקן המוערך כתב פוסט לעוקביו וקישר את פרשת השבוע לחייו האישיים. "הגעתי אל היעד רק בשביל זה, או שזה בעצם אמצעי לדברים עמוקים ומשמעותיים יותר מההגשמה העצמית?", כתב לעוקביו

  • כ"ח תמוז התשפ"ג
(צילום: מתוך אינסטגרם)(צילום: מתוך אינסטגרם)
אא

"השבת אנחנו מסיימים את ספר במדבר ואת המסע הארוך שעברנו בו במשך 40 שנה. שתי הפרשות מלאות בכל טוב, אבל הדבר הבולט ביותר בשתיהן - סיכום 42 התחנות שעברנו בהם במשך כל השנים האלה במדבר. מרגע היציאה ממצרים ועד לרגע שבו אנחנו עומדים להיכנס לארץ ישראל. וישר עלתה בי המחשבה: 'כמה זה חשוב לדעת ולהזכיר לעצמנו כל הזמן מאיפה באנו ולאן אנחנו הולכים...'". כך כתב השחקן אביב אלוש בפוסט שפרסם לעוקביו לפני כניסת השבת.

"מי אני? מה אני עושה פה? למה דווקא אני הגעתי לעולם? מתוך מיליוני זרעים דווקא אני? ולמה אני במשפחה הזו ובארץ הזו ומדבר את השפה הזו... למה?", תוהה אלוש ועונה: "יכול להיות שהתשובה היא 'ככה?', בלי סיבה ותכלית? נבחרנו אנחנו מתוך מיליונים כדי להיוולד בעולם הזה ולהעביר את הזמן למות ובזה זה נגמר? כל הפלא הגדול הזה שנקרא חיים הוא בשביל שנטרוף את העולם ונרדוף אחרי כל מה שהעולם הזה מביא איתו (כסף, כבוד ושאר תאוות) ובזה זה נגמר? או שאולי יש כאן משהו שהוא מעבר לזה, עמוק יותר עם מטרה ותכלית וגבולות - וזו הסיבה שבגללה אני כאן?".

אלוש מסביר לעוקביו כי "חייבת להיות תכלית, כי אם נבחרנו להיות פה זה רק מראה כמה אנחנו הכרחיים וחשובים פה, כל אחד בתחומו. לכל אחד ואחת מאיתנו יש תפקיד ספציפי שאף אחד אחר לא יכול לעשות כדי להביא את העולם לתיקון. לכן, 'תינוק' אותיות 'תיקון'. וכשאנחנו נולדים נוצר 'ניתוק' - ניתוק מהתיקון ומהעולם הרוחני האין סופי אל עולם של חומר והגבלה. אם לא נשאל את עצמנו את השאלות הכי בסיסיות ומהותיות, נמשיך להסתובב פה בניתוק מהתכלית ומהאמת ואותו תיקון שאנחנו ורק אנחנו נבחרנו לעשות מתוך מיליונים, לא בהכרח יצליח. ככה פספסנו את המטרה שלשמה באנו לעולם".
אלוש גם הוסיף סיפור אישי לעניין. "לפני שמונה שנים בערך אני זוכר ששאלתי את עצמי שאלה מאוד כנה - הגעתי אל היעד שכיוונתי אליו. אני שחקן מוערך ברוך השם בתיאטרון, בקולנוע, בטלוויזיה. אני עומד על הבמה אחרי הצגה וסופג את האהבה והמחיאות כפיים מהקהל... זה מדהים ולא מובן מאליו ואני בהודיה על כל רגע ורגע" הוא ממשיך. "אבל זה הסיפור? הגעתי אל היעד רק בשביל זה, או שזה בעצם אמצעי לדברים עמוקים יותר ומשמעותיים יותר מההגשמה העצמית? התשובות שקיבלתי היו לי מאוד ברורות: קיבלתי ערך מוסף עצום אפילו עבור הקריירה שלי".

הוא מוסיף כי "כל אחד מאיתנו נמצא בדיוק במקום בו הוא צריך להיות, כל אחד ואחת עוברים פה חתיכת מסע וכעם ישראל אנחנו ב'וואחד מסע'. כדי שנעבור את המסע הזה ונעשה את מה שמוטל עלינו, אנחנו חייבים לדעת מאיפה באנו ולאן אנחנו הולכים. אנחנו עם ישראל ויש לנו תפקיד שרק אנחנו יכולים לעשות אותו. כדי שנצליח אנחנו חייבים להיות מחוברים ומאוחדים במסע המשותף, הארוך והמאתגר הזה. אנחנו מאוד קרובים אל היעד".

תגיות:סלבס בהתחזקותאביב אלוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה