חדשות בארץ

היועמ"שית לבג"ץ: "מתנגדת להכרזה על פיטורי ראש הממשלה נתניהו"

גלי בהרב מיארה דוחה על הסף את העתירה שהוגשה בבקשה לגרום לראש הממשלה להתפטר, בטענה לניגוד עניינים. בתגובתה לבג"ץ כתבה: "אין עילה לדרוש מבית המשפט להעניק סעדים מרחיקי לכת"

  • כ"ז תמוז התשפ"ג
(צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, הגישה תגובה מקדמית לבג"ץ בעקבות עתירה של קבוצת "מבצר הדמוקרטיה", המבקשת להורות לראש הממשלה להתפטר מתפקידו. על פי דיווח ב"מעריב",  היועמ"שית דחתה את הבקשה והודיעה כי יש לדחות אותה על הסף.

הבקשה של הקבוצה הגיעה בטענה שנתניהו הפר את הסדר ניגוד העניינים שלו. היועמ"שית כתבה לשופטים כי הודיעה לראש הממשלה שהפר את הסדר ניגוד העניינים בנאום, אחרי שהבהיר בנאום כי יתערב בהליכי חקיקת הרפורמה המשפטית, אך הדגישה: "סוגיית ניגוד העניינים מטופלת על-ידי היועצת המשפטית לממשלה ומערך הייעוץ המשפטי לממשלה באופן שוטף, כדין וכנדרש".

עו"ד בהרב מיארה הוסיפה כי "בנסיבות הקיימות ובמצב דברים זה, אין עילה לדרוש מבית המשפט הנכבד להתערב ולהעניק את הסעדים מרחיקי הלכת שהתבקשו בעתירה דנן, ביניהם סיום כהונתו של ראש הממשלה, ואף אין במכתביה של היועצת המשפטית לממשלה כדי לבסס עילה שכזו".

עוד נטען כי הטענות שעלו בעתירה "נותרו כלליות וכוללניות ביותר, תוך שהן אינן מניחות בפני בית המשפט הנכבד תשתית עובדתית, ודאי לא איתנה ומבוססת. נפקות הדבר היא שהעתירה במתכונתה הנוכחית נותרה כללית, וגם משכך דינה להידחות".

כזכור, בסוף השבוע שעבר החליטה שופטת בית המשפט העליון רות רונן כי בג"ץ ידון בעתירה לפסילת כהונת נתניהו מתפקיד ראש הממשלה. העתירה הוגשה על ידי עו"ד דפנה הולץ לכנר בשם הקבוצה. היא טוענת כי "לאור קביעת היועצת המשפטית לממשלה כי נתניהו הפר את האיסורים וההגבלות החלים עליו בתפקיד ראש ממשלה מכוח הדין וכי הוא פועל בניגוד עניינים בביצוע תפקיד זה", ראש הממשלה מנוע מלהמשיך לכהן בתפקיד.

תגיות:גלי בהרב-מיארההיועצת המשפטית לממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה