חדשות בארץ

בית המשפט הרשיע בעבירת רצח את נהג חוליית המחבלים שרצחה את רזיאל שבח הי"ד

שבח הי"ד נרצח בפיגוע סמוך לחוות גלעד בשנת 2018. אביו, משה, דרש מבית המשפט: "החילו על הרוצח הנפשע עונש דין מוות, כעונש ראוי ומרתיע לכל רוצח שפל אשר ינסה לשלוח יד בנפש אדם בכלל ובנפש אדם מישראל בפרט"

הרב שבח הי"דהרב שבח הי"ד
אא

בית הדין הצבאי בשומרון הרשיע היום (חמישי) את המחבל שנהג ברכבה של חוליית הטרור, שרצחה בשנת 2018 את רזיאל שבח הי"ד, סמוך לחוות גלעד. המחבל הורשע במספר עבירות של ניסיונות רצח, בהם ניסיון לרצוח יהודי בירי סמוך לחוות גלעד, פיגוע שכשל עקב מעצור בנשקו של המחבל.

את הפיגוע בו נרצח שבח הי"ד ביצע המחבל אחמד ג'ראר, פעיל חמאס, שירה לעבר מכוניתו. שבח הספיק להודיע לחבריו שנורה, והם התקשרו למד"א. הוא פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא במצב קשה. בדרך לבית החולים הידרדר מצבו, וכעבור שעה הוא מת מפצעיו.

כוחות צה"ל ערכו מצוד אחר חוליית המחבלים, שנמשך כשבוע, עד שהם אותרו בג'נין. חברי החוליה פתחו בירי לעבר חיילי צה"ל ופצעו שני חיילים. הכוח הצבאי חיסל את ג'ראר, ועצר את המחבל השני.

לאור רצונו של שבח, החליטה אלמנתו יעל לקוברו בחוות גלעד, ובכך נחנך בית הקברות במקום. בעקבות הפיגוע, התקבלה החלטה בממשלה להכשיר את היישוב חוות גלעד.

משה שבח, אביו של רזיאל, הגיב להכרעת הדין: "הרשעת המחבל הארור היום, חמש שנים וחצי לאחר רצח בננו, לא סגרה עבורנו את המעגל. בפרשת השבוע מטות מסעי שנקרא השבת נאמר 'ולא תחניפו את הארץ אשר אתם בה כי הדם הוא יחניף את הארץ, ולארץ לא יכופר לדם אשר שופך בה כי אם בדם שפכו'. אנו קוראים לבית הדין הצבאי להחיל על הרוצח הנפשע עונש דין מוות, כעונש ראוי ומרתיע לכל רוצח שפל, אשר ינסה לשלוח יד בנפש אדם בכלל, ובנפש אדם מישראל בפרט".

האם, אילנה שבח, הוסיפה: "כל עונש לא ישיב לי את בני בכורי רזיאל היקר, אך אני גאה במערכת המשפט ובעם ישראל שמיצו עם המחבל השפל את הדין. אני מאמינה כי הקב"ה יקום את דמו של רזיאל בנינו היקר, ומתפללת שישלח נחמה ורפואה לכל המשפחה".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, שהמלווה את משפחת רזיאל, מסר לאחר הכרעת הדין: "המחבל היה חלק מחוליה רצחנית שביצעה מספר רב של פיגועים וניסיונות פיגוע, ואף נמלטה במשך זמן רב לאחר הרצח. אנו מודים לפרקליטות הצבאית שנלחמה על התיק עד להרשעתו ברצח של המחבל. המחבל אינו ראוי לחיות בקרב יושבי הארץ. טוב יהיה אם בית המשפט הצבאי יגזור עליו את העונש המצווה בחוק החל ביו"ש, עונש מוות".

תגיות:מחבלרזיאל שבח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה