חדשות בעולם

מרטיט: כך ניצל אדם שהותקף בים האדום על ידי כריש - בזכות קבוצת דולפינים

האם דולפינים יכולים להסיח את דעתם של הכרישים, ולמנוע מהם לתקוף בני אדם? סרט תיעודי על נס שאירע לבחור בן 29 שהותקף על ידי כריש בחופי הים האדום, מוכיח שכן

אא

האם דולפינים יכולים להסיח את דעתם של הכרישים, ולמנוע מהם לתקוף בני אדם? סרט תיעודי על נס שאירע לבחור בן 29 שהותקף על ידי כריש בחופי הים האדום, מוכיח שכן. 

מרטין ריצ'רדסון שחה בים האדום סמוך למצרים, כאשר הרגיש לפתע ברגלו נשיכה חזקה וכואבת. 

הוא צרח באימה כשהרגיש את עוצמת הכאב, והבין ששיני כריש הם אלו שננעצו בעוצמה בבשרו. הוא החל לשחות אל עבר החוף, אך הסיוט רק התחיל. "מיד אחרי הנשיכה הראשונה, התחלתי להרגיש עוד ועוד נשיכות בצדי הגוף שלי", הוא משחזר בסרטון. 

"בנקודה מסוימת הבנתי שאני מאבד כמויות גדולות של דם, כי הכרישים נשכו אותי גם בידיים וברגליים. חיכיתי שהם יאכלו אותי וידעתי שהם מקיפים אותי ושיש הרבה מהם. הסתכלתי רחוק לעבר ההרים, וויתרתי על חיי. איבדתי בערך 2.8 ליטרים של דם", שחזר ריצ'רדסון את הרגעים בהם היה בטוח שחייו הגיעו אל קיצם, בסוף הכי לא טוב שיכול להיות. 

אלא שבדיוק אז, באותם רגעים דרמטיים שבהם וויתר על חייו - הופיעה לפתע קבוצת דולפינים שקפצה סביבו במופע ראווה מטורף. "לא הבנתי מה קורה ומי נגד מי. הדם שאיבדתי גרם לי לערפול חושים. זיהיתי שאלו דולפינים, אבל לא כל כך הבנתי מאיפה הגיעו ומה בעצם הם עושים".

דקות לאחר שהדולפינים הגיחו משום מקום, הגיעה למקום סירת חילוץ שסיירה בסמוך אליו, והוא נלקח לבית החולים. שם הוא הוכנס לניתוח חירום שבו ביצעו הרופאים למעלה מ-300 תפרים בגופו, והוא ניצל בנס. 

בראיון שהעניק מרטין לערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק הוא מספר כי ההצלה שלו אירעה בזכות העובדה שהדולפינים הסיחו את דעתם של הכרישים, וגרמו להם להיעלם ולעזוב אותו. "הדולפינים לא הגיעו בשביל להציל את חייו", מסביר החוקר הימי פרופ' מייק היית'וס, שהתראיין אף הוא לסרטון ששודר ב-LiveScience.

לדברי פרופ' היית'וס, הדולפינים פשוט הבחינו בהימצאות הדם בים, ורצו לגרש את הכרישים כדי לשמור על ילדיהם מפני אימת הטורפים. "למרות התדמית הנחמדה שיש לדולפינים בעינינו, אין ספק שכוחם ועוצמתם רבים כשהם נמצאים ביחד", מסביר היית'וס. "בניגוד לכרישים, הדולפינים שוחים בקבוצות, וכשהם ביחד הם מסוגלים להבריח את הכרישים ולהגן על עצמם ועל הצאצאים הרכים שלהם".

תגיות:דולפיניםיםכרישיםדרמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה