חם ברשת

פאולה רוזנברג מפתיעה: "אני תומכת ברפורמה המשפטית"

המגישה הסבירה: "כל הזמן אומרים מה לא טוב ברפורמה שמציעים לוין ורוטמן, וזה קשה לשמוע כל הזמן טענות וביקורת, ואולי במקום זה צריך להתחיל להגיד מה כן במקום מה לא"

  • כ"ד תמוז התשפ"ג
(צילום: חיים גולדברג /פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג /פלאש 90)
אא

המחאה ברחובות ישראל מתעצמת ורבים מביעים את דעתם בנוגע לרפורמה המשפטית, בעיקר מאז שהצעת החוק לצמצום עילת הסבירות עברה בקריאה ראשונה. המגישה פאולה רוזנברג חשפה אתמול (רביעי) את דעתה בנוגע לרפורמה והפתיעה כשאמרה שהיא בעדה.

 "גם אני בעד רפורמה במערכת המשפט", כתבה. "השאלה מה כלול ברפורמה כזו, ואיך מקדמים אותה שלא על חשבון הצרכים האחרים של החברה הישראלית, כי יש עוד המון תחומים שבהם נדרשת רפורמה: רפורמה בחינוך, רפורמה בבריאות, רפורמה ברווחה, רפורמה בשירותי הבטחון, רפורמה במרכז השלטון המקומי, רפורמה דחופה בחקיקה של דיני אישות ומשפחה".

רוזנברג הבהירה כי "אני מוכנה לדון על הרכב הוועדה למינוי שופטים ועל עילת הסבירות ועל פסקת ההתגברות ועל חוקי דרעי למיניהם, אבל סדר העדיפויות בקשר לכל אחת מהרפורמות אמור להיות: קודם כל מה שפוגע באזרחים ולא מה שמרחיב את הכוח של מי שגם ככה בעלי כוח. מסכימים?".

בהמשך היא הסבירה כי "כתבו לי רבים ורבות, בצדק, שאני (ואחרים) כל הזמן אומרים מה לא טוב ברפורמה שמציעים לוין ורוטמן, וזה קשה לשמוע כל הזמן טענות וביקורת, ואולי במקום זה צריך להתחיל להגיד מה כן במקום מה לא.  תודה לכל מי שאמר את זה, במיוחד לרותי עדי. אתם צודקים. אז הנה כמה דוגמאות שעולות לי עכשיו, הן מייצגות רק חלק קטן ממה שצריך. ממש הצעות בסיסיות: הוספת תקנים של שפיטה ושל צוות משפטי כדי למנוע סחבת של תיקים שלא מאפשרת למיעוטי יכולת כלכלית לנהל משפט צדק. הסדרת חקיקה שתגביל את משך כהונתו של נבחר ציבור כראש ממשלה - כי הכוח משחית את כולם".

עוד הוסיפה רוזנברג: "עיגון של חוקי יסוד או חוקה, שיקבלו מעמד משפטי מיוחד ויהיו תואמים לצביון הדמוקרטי של חוקות שמאושרת על ידי המשפט הבינלאומי, כך שאף פוליטיקאי לא יוכל לבצע שינויי חקיקה של חוקי היסוד, אלא בתנאי סף מיוחדים מאוד, אפילו לחייב משאל עם. חוק שיחייב גילוי נאות והצהרה על ניגודי עניינים של כל פוליטיקאי שיושב בוועדה לבחירת נציגי ציבור, כולל הוועדה לבחירת שופטים, לבחירת דיינים, וכל תפקיד שטומן בחובו כח רב. כל פוליטיקאי שישב בוועדה כזו יהיה חייב לעבור פוליגרף באותה התדירות שבה מחייבים את עובדי מערכת הביטחון בתפקידים רגישים. חקיקה שתסדיר הגבלת האפשרות של מורשעים בפלילים או מי שנגדם מתנהל הליך משפטי לשרת בתפקיד ציבורי ולשמש כנבחר ציבור".

תגיות:הרפורמה המשפטיתפאולה רוזנברג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה