חדשות בארץ

חיזבאללה בניסיון התגרות נוסף: מחבלים ניסו לפגוע במכשול בגבול עם לבנון

שלושה מחבלי חיזבאללה התקרבו לגדר הגבול באזור זרעית. חיילי צה"ל הגיבו בירי הרתעה. מקורות בלבנון ציינו כי השלושה נפגעו מירי חי, אך בצה"ל מכחישים. חשש שמדובר בתרגיל הסחה

קרדיט: דובר צה"לקרדיט: דובר צה"ל
אא

שלושה מחבלים המשתייכים לארגון החיזבאללה התקרבו היום (רביעי) לגדר הגבול הישראלי עם לבנון, וניסו לחבל במרחב המכשול באזור זרעית.

דובר צה"ל מסר כי כוחות זיהו אותם באופן מיידי והשתמשו באמצעים על מנת להרחיקם: "צה"ל ימשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל ופגיעה בגדר הגבול".

העיתון הלבנוני אל-מוסתקבל דיווח כי שלושה "אזרחים" התקהלו מול הגבול ונפצעו כתוצאה מהשלכת רימון הלם לעברם מצד כוחות צה"ל. גורם צבאי ישראלי הכחיש את הנטען, והוסיף כי הרחקתם של החשודים בוצעה באמצעי "אל הרג".

גורמים צבאיים לא שוללים שייתכן ומדובר בפעולת הסחה מצד החיזבאללה. ניסיון העבר מלמד, שהתגרויות מהסוג הזה הובילו לאחר מכן לתקרית חמורה במקום אחר. חיילי צה"ל תודרכו לגלות ערנות לאורך הגבול עם לבנון.

בחודש האחרון ישנה מתיחות בגזרת הגבול הצפוני, במיוחד באזור הר דב והכפר רג'ר, שם הקים החיזבאללה שני אוהלים בהם לנים חמושים. האוהלים הוקמו בשטח ריבוני ישראלי. ישראל פנתה מספר פעמים לכוחות יוניפי"ל ולאו"ם, ודרשה מהם להתערב ולהורות לממשלת לבנון לסלק את פעילי החיזבאללה מהמקום, אולם הלבנונים מגבים את ארגון הטרור השיעי. אם לא די בכך, גורמים בממשלת לבנון טענו כי מדובר בשטח לבנוני שנכבש על ידי צה"ל, ודרשו שדווקא ישראל תיסוג מהאזור וגם מהכפר רג'ר.

ישראל העבירה לאחרונה ללבנונים מסר, שאם בקרוב המחבלים לא יתפנו, הם יפונו בכוח, אולם לעת עתה האוהלים עדיין במקום.

(קרדיט: דובר צה"ל)

תגיות:לבנוןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה