חדשות בארץ

ח"כ קרויזר נבחר לוועדה לבחירת שופטים: "נפעל לקדם מועמדים שתפיסת עולמם ציונית ויהודית"

חבר סיעת עוצמה יהודית נבחר ברוב של 86 חברי כנסת ויהיה נציג הקואליציה. הביע דעתו על אופי השופטים שיקודמו: "אין שום סיבה לתת לשפוט למישהו שלא מחובר לעולם הציוני, ואולי פועל נגד תפיסת העולם של התיישבות היהודית בארץ ישראל, כמדינת הבית של העם היהודי"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ח"כ יצחק קרויזר, מסיעת עוצמה יהודית, נבחר היום (רביעי) כנציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים. 86 חברי כנסת הצביעו בעדו בהצבעה חשאית.

לאחר בחירתו אמר קרויזר: "שמח שחברי וחברות הכנסת בחרו בי כנציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים. נפעל לקדם מועמדים שתפיסת עולמם ציונית ויהודית הנאמנים למדינת ישראל, סמליה ומוסדותיה".

הבחירות היום לנציג הוועדה לבחירת שופטים מטעם הקואליציה, התקיימו בפעם השנייה, אחרי בחירתה לפני כחודש של נציגת האופוזיציה, ח"כ קארין אלהרר.

מהקואליציה הגישו את מועמדותם לבחירה ח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית וח"כ משה סולומון מהציונות הדתית, אך האחרון הסיר את מועמדותו זמן קצר לפני תחילת ההצבעה. זאת מכיוון שעל פי ההסכמים הקואליציוניים, קרויזר הוא זה שצריך לקבל את התמיכה.

סולומון, שכאמור הסיר את מועמדותו ברגע האחרון, כתב הבוקר: "הגשתי את מועמדותי לשמש כנציג בוועדה לבחירת שופטים, מתוך רצון לתקן עוול ולהביא לגיוון חברתי אמיתי במערכת המשפט. אני מחויב באופן מלא להסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין המפלגות השונות בקואליציה, ועל כן שוחחתי עם ח"כ יצחק קרויזר והבעתי בפניו את מטרותיי לקידום אוכלוסיות בתת ייצוג במערכת המשפט, ובכללם בני הקהילה האתיופית. ח"כ קרויזר הסכים עמי ואמר כי יפעל לקדם בפעילותו בועדה את כלל האוכלוסיות התורמות למדינת ישראל. על כן הודעתי למזכירות הכנסת שאני מושך את מועמדותי".

קרויזר נשאל הבוקר בריאיון בכאן ב' על מינוי שופטים בכלל ושופט ערבי בפרט, והוא השיב: "תפיסת עולמי היא שכל שופט שתפיסת עולמו היא ציונית, עם תפיסת עולם יהודית וציונית, מוזמן להיות שופט במערכת בתי המשפט הישראלית. יש לא מעט מוסלמים, דרוזים, נוצרים וצ'רקסים שתפיסת עולמם ציונית, נמצאים בארץ ומחוברים למפעל הציוני, שמשרתים במערכת הביטחון ותורמים למדינה".

הוא הוסיף: "אם יהיה לנו אירוע שמועמד לשיפוט לא מחובר לתפיסת העולם הציונית, לא מכבד את ההמנון ולא את הדגל ולא את סמלי מוסדות המדינה, למה לתת לו את היכולת לשפוט במדינת ישראל? אין שום סיבה בעולם לתת לשפוט למישהו שלא מחובר לעולם הציוני, ואולי אפילו פועל נגד תפיסת העולם של התיישבות היהודית בארץ ישראל כמדינת הבית של העם היהודי. אנחנו נפעל לייצוג הולם של כל המגזרים בחברה הישראלית על פי תפיסת עולם יהודית וציונית, ולכן אני חושב שזו קטגוריה מאוד רחבה. כשנגיע לגשר, נדון כל מועמד לגופו ואנחנו נשב ונבחן בכלים שיש לנו, כשגולת הכותרת היא תפיסת עולם יהודית וציונית".

עם בחירת נציג הקואליציה, נותר לבחור מי השר הנוסף שיכהן בוועדה, ואז יוכל שר המשפטים יריב לוין להכריז על מועד כינוס הוועדה. באופוזיציה איימו כי אם זו לא תכונס בתוך שבועיים הם יעתרו לבג"ץ.

תגיות:הוועדה לבחירת שופטיםיצחק קרויזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה