חדשות בארץ

בן גביר: "היועמ"שית נותנת גב לפורעים"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, תקף את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, על החלטתה לאפשר מחאה בנתב"ג. גורם בממשלה: "חוות הדעת שלה מכשירה את הפיכתם של אזרחי ישראל לבני ערובה של מיעוט קיצוני"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, תקף היום (שלישי) את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, על החלטתה לפרסם חוות דעת המאפשרת את הפגנת המחאה בנתב"ג.

בן גביר אמר כי "בשבועות האחרונים אנשי המחאה איימו שהם ישתקו את מדינת ישראל, שהם יעלו שלב נוסף בהפרת החוק. ואכן, היום הם חצו את כל הגבולות והקווים האדומים. למנוע מאמבולנסים לעבור ולהגיע ליעדם זה סיכון חיים של אנשים בנתיב תחבורה. אני דורש מהיועצת המשפטית לממשלה: 'תפסיקי לתקוע מקלות בפעולות האכיפה של המשטרה'. תפסיקי לתת גב לאותם פורעים. תתחילי לאכוף את החוק'".

ההפגנה בנתב"ג אושרה על ידי מפקד מחוז המרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, בתנאי שהמפגינים לא יחסמו צירי תנועה ולא ייכנסו לטרמינל 3 אלא יתרכזו בטרמינל 1 המרוחק יותר. ברשות שדות התעופה ציינו כי חסימת נתב"ג, וצירי התנועה אליו ובתוכו, עלולה לגרום לאסון רחב במידה ותתרחש תאונה תעופתית.

בהרב מיארה הכשירה בחוות דעתה את המחאות בנתב"ג וכתבה כי "נמל התעופה הוא מרחב ציבורי, ועל כן לכל אדם הזכות לחופש הביטוי וההפגנה גם במרחב זה. למנהל רשות שדות התעופה, או לגורם אחר, אין סמכות על פי דין למנוע כניסה של אנשים לתוך שדה התעופה, רק על בסיס העובדה שאינם נושאים כרטיס טיסה לאותו יום".

גורם בכיר בממשלה יצא נגד החלטתה של מיארה ואמר כי "חוות הדעת של הייעוץ המשפטי מכשירה את הפיכתם של אזרחי ישראל לבני ערובה של מיעוט קיצוני. היא קובעת סטנדרט חדש, לפיו הפגנות לתמיכה בעמדתה האישית גוברות על חופש התנועה מהארץ ואליה, תוך פגיעה בלתי מתקבלת על הדעת במאות אלפי משפחות, ששילמו במיטב כספן עבור חופשה שחיכו לה זמן רב".

שרת התחבורה מירי רגב התייחסה להכשרת ההפגנות בנתב"ג על ידי היועצת המשפטית לממשלה: "אני אשנה את החוק. נתב"ג אינו קניון ולא מרחב ציבורי, הוא נכס לאומי אסטרטגי, שמחייב התנהלות רגישה ומורכבת מול אתגרי התעופה השוטפים, ואתגרי התעופה במצבי חירום. ציפיתי מהיועצת המשפטית לאפשר את ההתנהלות התקינה של המתקן, ולא לתת יד לפורעי החוק, שהתנהלותם יכולה להביא עד לסיכון חיי אדם".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, הגיב למכתבה של מיארה: "היועצת המשפטית לממשלה מתחמקת מהדיון המהותי. במקום להסביר למה לא בוצעה אכיפה נגד מי שהפר את הוראות החוק, כפי שהופעלה כנגד 'אנשים אחרים', מיארה מסבירה איך צריך להפגין על פי החוק. הבעיה אינה בהפגנות חוקיות, אלא במי שמפר את הסדר הציבורי בניגוד לחוק ולהנחיות. אנחנו נמשיך לדרוש מהיועצת המשפטית ומרשויות האכיפה להפסיק עם 'האכיפה הבררנית', ולהחיל את החוק באופן שוויוני לכולם".

תגיות:גלי בהרב מיארהאיתמר בן גבירנתב"ג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה