חדשות בארץ

"צבועים": מה חשב לפיד ב-2005 על חסימות כבישים? הח"כ מהליכוד הזכיר

חבר הכנסת ניסים ואטורי ציטט קטעים מטור שכתב ראש האופוזיציה בתקופת ההתנתקות ב-2005, בעת היותו עיתונאי בידיעות אחרונות, נגד חסימות כבישים. צפו

  • כ"ב תמוז התשפ"ג
לפיד (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)לפיד (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
אא

(קרדיט: ערוץ כנסת)

חבר הכנסת ניסים ואטורי (הליכוד) התייחס אמש (שני),בנאומו במליאה, להפרות הסדר וחסימות הכבישים המתבצעות על ידי מפגינים נגד הממשלה.

במהלך הדיון בהצעת החוק לצמצום עילת הסבירות, שאושרה בקריאה ראשונה, הקריא ואטורי קטעים מטור שכתב בעבר ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, נגד חסימות כבישים.

דבריו של לפיד נכתבו ב-2005, בתקופת ההתנתקות מרצועת עזה. תחת הכותרת "מישהו ימות", כתב לפיד, אז עיתונאי בידיעות אחרונות: "מישהו הולך למות. הוא עוד לא יודע את זה, אבל הוא ימות. האמבולנס שלו ייתקע, הלב שלו יקרוס. העובר שלה ייוולד מת, אחד הצמיגים הבוערים יפוצץ את מכל הדלק שלו והוא יישרף חיים, לתפארת מדינת ישראל".

"במדינות שבהן המשטרה נחושה יותר ומותשת פחות, כמו צרפת או ארה"ב, היו מעיפים אותם מהכביש תוך שלוש דקות", תקף אז לפיד בחריפות. "אף אחד לא אוהב שבריונים מנהלים את חייו, בטח לא ישראלים שנתקעו בפקק".

לאחר שציטט מדברי לפיד, הוסיף ואטורי בסיום דבריו: "את הנאום הזה כתב לא אחר מאשר יאיר לפיד, בזמן של הגירוש מגוש קטיף. כמה שזה מתאים להיום, אבל פתאום הכל השתנה. אנשים צבועים. פתאום מחאה זה בסדר, לחסום כבישים, למנוע מחולי סרטן להגיע לשדה התעופה, להגיע לטיפול בחו"ל. פתאום זה נהיה בסדר. אז מה קורה עם הצבועים האלה? מותר להפגין, אבל לא לפגוע בבריאותו של אף אחד. צריך לשמור על הדמוקרטיה, וגם לשמור על שלמותה של מדינת ישראל".

תגיות:יאיר לפידהפגנותההתנתקותניסים ואטורי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה